لزوم نوسازی ماشین آلات فرسوده معدنی در استان زنجان/ حفظ معادن مانع از استخراج معادن می شود


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834487

رئیس امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

رئیس امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 75 درصد ماشین آلات معدنی استان فرسوده است، گفت: علیرغم اینکه اکثر ماشین آلات وارداتی هستند، اما تعویض قطعه جدید پس از معیوب بودن آن دشوار است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه سنگ های تزئینی جزو سنگ های معدنی به شمار می روند و از ذخایر مهم استان و کشور محسوب می شوند، گفت: استان زنجان یکی از استان های دارای ظرفیت بزرگ برای ذخیره سازی سنگ های تزئینی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل معادن سنگ های تزئینی استان 75 معدن است که 45 مورد آن پروانه بهره برداری صادر شده است، خاطرنشان کرد: افزود: از معادن سنگ های تزئینی استان می توان به معادن سنگ گرانیت، تراورتن و سنگ مرمر و چینی اشاره کرد.

رئیس معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با عدم فعالیت برخی از معادن گفت: با توجه به اعمال قانون در استان، بسیاری از معادن به دلیل عدم امکان اکتشاف معدنچیان جدید پس از معادن دارای مجوز متوقف می شود. برای مدت کوتاهی متوقف می شوند.

وی یکی دیگر از دلایل کوچک سازی یا تعطیلی معادن در استان زنجان را نبود بازار فروش محصولات به دلیل تعطیلی برخی صنایع یا افت قیمت محصولات عنوان کرد و افزود: برخی اوقات هزینه های استخراج بیش از هزینه است. فروش محصولات قیمت فروش بسیار کمتر از قیمت تمام شده است.

فرامرزی در خصوص نوسازی ماشین آلات معدنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 75 درصد ماشین آلات معدنی استان فرسوده است. ممکن است.

وی با بیان اینکه در طرح ارائه شده تجهیزات معدنی از سایر کشورها به ایران وارد می شود، ادامه داد: این ماشین آلات نیز دسته دوم هستند و در اختیار معدنچیان استان قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در صورت نو بودن ماشین آلات مورد استفاده در معادن، قطعا در فرآیند استخراج از کارایی بالایی برخوردار خواهند بود، افزود: با وجود عمر طولانی ماشین آلات مورد استفاده، راندمان نیز کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید