لغو برخی سفرهای کاری به ایران/ خطوط تولید کارخانه های بزرگ نیز با مشکل مواجه است

لغو برخی سفرهای کاری به ایران/ خطوط تولید کارخانه های بزرگ نیز با مشکل مواجه است

روز جدید نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: برخی از هیئت های تجاری از جمله هیئت تجاری لهستان که در گذشته برای سفر کاری به ایران ابراز تمایل و درخواست کرده بودند، متاسفانه سفر خود را لغو کردند و از حضور در ایران صرف نظر کردند.

حسین صلاح ورزی با اشاره به شرایط کشور و محدودیت ها و قطعی اینترنت و افزایش فیلترینگ در یک ماه اخیر و تأثیر این شرایط بر تجارت و اقتصاد کشور گفت: اساساً این وضعیت در ایران تأثیر دارد و هر کشوری که قادر به ناآرامی اجتماعی باشد.

وی از لغو برخی از سفرهای کاری به ایران در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت برخی از هیئت های تجاری از جمله هیئت تجاری لهستان که در گذشته تمایل و درخواست خود را برای سفر کاری به ایران اعلام کرده بودند، متاسفانه لغو شد. سفر خود را.» و از حضور در ایران دست کشیدند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه همه اتفاقاتی که باعث ایجاد بلاتکلیفی در اقتصاد کشور می شود، تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر سرمایه گذاری، تجارت و رشد اقتصادی داشته و خواهد داشت، ادامه داد: اتفاقات اخیر در تجارت که ممکن است کوتاه باشد و به طور خاص محدودیت اینترنت، فیلتر شدن برخی پلتفرم ها در یک ماه گذشته هم بر کاهش تولید و هم بر کاهش جستجو و تجارت موثر تأثیر گذاشته است.

صلاح ورزی افزود: یکی از آثار اقتصادی محدودیت اینترنت از نظر اعتباری، تجارت ایران را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین به دلیل فیلتر و محدودیت اینترنت، مکالمات تجاری انجام شده از طریق بسترهای پیام رسان بین شرکت های ایرانی و خارجی قطع شده است.

وی با اشاره به پیامدهای ادامه این شرایط بر تجارت و اقتصاد کشور تاکید کرد: تجربه آفریقای جنوبی نشان می دهد که با ادامه ناآرامی ها از سال 2009، اقتصاد این کشور به شدت تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و منجر به کاهش سرمایه گذاری، رشد اقتصادی، بیکاری افزایش یافته است و این وضعیت نتیجه ناآرامی های مداوم در اقتصاد است.

صلاح ورزی ادامه داد: اینکه فکر کنیم با قطع اینترنت و فیلتر کردن طیف وسیعی از سایت ها، برنامه ها و پلتفرم ها تنها کسب و کارهای کوچک محدود می شود، ساده انگارانه است و نه تنها کسب و کارهای کوچک، فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای مبتنی بر اینستاگرام. آنها دچار مشکل شده اند و تعداد زیادی از مردم شغل خود را از دست داده اند. بلکه خطوط تولید از خط تولید لبنیات و دارو گرفته تا تولید فولاد و نساجی در این شرایط دچار مشکل می شوند زیرا خطوط تولید مبتنی بر اینترنت، هوش مصنوعی، فناوری های IT و ITC است و همچنین مشکلات خارج از کارخانه مانند لجستیک، ثبت سفارش و … برنامه های بازاریابی و مالی و ارزی مبتنی بر اینترنت است و در این شرایط شاهد کاهش فروش، کاهش سود و سپس تاثیر این روند بر اشتغال خواهیم بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: بر اساس گزارش ها در این مدت استفاده از VPN و فیلترشکن آنها تا 30 برابر افزایش یافته است و این نشان می دهد که مردم از کانال برای ادامه ارتباط استفاده می کنند اما در این شرایط امنیت کاربران و اطلاعات در کشور در خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید