لغو جلسه شورای شهر تهران به دلیل عدم حضور اعضا

لغو جلسه شورای شهر تهران به دلیل عدم حضور اعضا

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره وضعیت جلسه امروز شورای شهر تهران که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورا تا زمان انتشار این خبر تشکیل نشده بود، گفت: زمان آن رسیده است. جلسه منقضی شده است و جلسه امروز برگزار نمی شود و بررسی بودجه 1402 شهرداری به جلسه بعدی موکول می شود.

مهدی چمران با بیان اینکه شب گذشته ردیف های اولیه بودجه بررسی شد و اعضای شورا امروز فرصت بررسی ردیف ها را در شورا پیدا نکردند، افزود: بر این اساس ظهر امروز جلسه بحث و بررسی تشکیل می شود و اعضا نظرات خود را اعلام می کنند و در آینده نزدیک. جلسه هفته آینده بررسی بودجه انجام می شود و در این مدت اعضا فرصت بررسی ردیف های بودجه را خواهند داشت.

چمران تصریح کرد: البته در این جلسه چند نفر حضور داشتند که از آنها عذرخواهی می کنم و امیدوارم ببخشند.

حاشیه ها

یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران در حالی به سختی برگزار شد که در ابتدا 8 نفر از اعضای شورای شهر در جلسه حضور نداشتند و همین امر باعث شد تا تا لحظه انتشار این خبر (11 صبح) این جلسه تشکیل نشود. بر این اساس اعضایی چون اکرریان، امانی، شربیانی، تشار هاشمی، سوده نجفی، عباسی، شمس احسان و قائمی ابتدا در این جلسه حضور نداشتند و به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه تشکیل نشد.

در همین حال افرادی مانند احمد صادقی، پرویز سروری، میتم مظفر و حبیب کاشانی صحن علنی را ترک کردند و این شبهه را ایجاد کردند که برای میانجیگری با اعضای غایبی که گفته می شود در اتاق آنها حضور داشتند، رفته اند. اما اطلاعاتی در مورد اعضای واسطه یا اعضای غایب در انجمن عمومی وجود ندارد.

علیرضا نادعلی نیز در بیانیه‌ای کوتاه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دلیل نیامدن اعضای غایب را نمی‌داند و در پاسخ به این سوال که با توجه به واگذاری تبصره‌ها و ردیف‌های بودجه ادعا شده در جلسه حاضر نشده‌اند. روز قبل به آنها گفت: گذشته به همه کمیسیون ها و خطوط و تبصره ها داده می شود.

ساعت 11:05 امروز مهدی چمران از صحن علنی شورا خارج شد و گفت: جلسه امروز برگزار نشد.

دیدگاهتان را بنویسید