لغو حجاب خط ضد دین است/ جریان در کشور به دنبال گسترش حجاب است


ساعت: 18:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899124

امام جمعه مشهد گفت: عناصر و جریانات در کشور می خواهند بی حجابی کنند، دشمن دین هستند و رفع حجاب خط ضد دین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سیداحمد علم الهادی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد اظهار داشت: دشمن تلاش می کند واقعیت های پیروزی انقلاب اسلامی را پنهان کند و این تحولات را برای مردم بی فایده جلوه دهد. مردم نمی توانند لذت آن را تجربه کنند، او با ابزارهای خود برای آسیب رساندن به کشور تبلیغ و استفاده می کند، بنابراین لازم است همه نهادها به موضوع حجاب بپردازند.

وی افزود: در مورد دشمنی هم می توان گفت که در آن لحظه تمام دنیا جنگ خود را با ایران آغاز کردند و به عنوان یک ملت می خواستند کشور ما را تصرف کنند و نظام و انقلاب را سرنگون کنند و به کمتر از این هم بسنده کردند. آنها نبودند

امام جمعه مشهد افزود: دشمن با وجود شکست ها و شکست های فراوان از هدف 40 سال پیش خود دست برنداشته و به چیزی کمتر از براندازی دین در کشور ما و در شرایط کنونی دشمن بسنده نخواهد کرد. نسبت به کشور ما نیز همین موقعیت را دارد

آیت الله علم الهادی ادامه داد: انسان شناسی حراست مقدس نشان می دهد که مردم ما همچنان با مقاومت فراوان در مقابل دشمنان ایستاده اند و صحنه ای مشابه مقاومت خود در هشت سال دفاع مقدس و در تمام دنیا بی نظیر خواهند بود. یک کارشناس نظامی آمریکایی اعتراف کرد که ایرانی ها در عملیات فتح المبین با گوشت خود جلوی تانک های ما ظاهر شدند.

وی گفت: ملت ما نسبت به دوران دفاع مقدس هیچ تغییری نکرده است و جانفشانی هایش ادامه دارد و این مردم به دنبال سیطره دین بوده و هستند، نه اینکه فقط آب و خاک ملت را از شر دشمن حفظ کنند، بلکه می خواهند. می خواست دین در کشور حاکم شود و فداکاری شهدا نیز همین هدف را دنبال می کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حکومت دین دارای دو حوزه است، گفت: یک حوزه حکومت دین، ولایت فقیه و حوزه دوم، حوزه عملیاتی نظام و مدیریت دین است. وقتی حلال و حرام خدا در کشور روشن باشد و تکالیف الهی رعایت شود و حرام ها از بین برود، می توان گفت حاکمیت دین در جامعه باقی است.

آیت الله علم الهادی تأکید کرد: در رفع منکرات و ادای فرائض دینی و در عرصه عملیاتی حکومت دینی، مهم ترین مسئله بحث حجاب است و در واقع حجاب نشانه و پرچم حکومت دینی است. و جامعه لاابالی و زنان بی حجاب به هیچ وجه نشانه نیستند، اقتدار دین در جامعه نیست و ما تجربه این مشکل را در کشور داشتیم، درست زمانی که رضاخان تلاش کرد حجاب اجباری پیدا کند و ناکام ماند.

وی گفت: عناصر و گرایش ها در کشور می خواهند بی حجابی را گسترش دهند که دشمن دین هستند و رفع حجاب خط ضد دین است.

امام جمعه مشهد افزود: مشکل حجاب از روز اول انقلاب در کشور وجود داشته اما به آن توجه نشده و برخی از دولت ها به مشکل حجاب بی توجهی کرده و به وظایف خود عمل نکرده اند. قانون حجاب در سال 1384 تصویب شد و 20 دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را برعهده گرفتند، اما اکنون نیز با گذشت 17 سال از تصویب آن، دستگاه های متولی به وظایف خود در این زمینه به درستی عمل نکرده اند.

آیت الله علم الهادی افزود: در بین این نهادها فقط نیروی انتظامی وظایف سلبی و حتی پیشگیرانه را بر عهده دارد که در حوادث اخیر و در بحث حجاب باید این مبلغ را بپردازد و این نهادی است که مرکز آن است. اقتدار نظام

فرمود: برهنه بودن گناه و نشانه فسق و ابزار حکومت دشمن بر ما است و نابسامانی اجتماعی ایجاد می کند و زن بی حجاب جامعه را فساد می آورد و جوان قبل از نیمه برهنه فاسد می شود. زنی با موهای ژولیده

امام جمعه مشهد افزود: در بحث حجاب اعم از فقهی و فقهی هیچ ابهامی نداریم و قرآن در چند جا به صراحت بحث حجاب و ضرورت آن را بیان کرده است و مشخص نیست چرا برخی از افراد. در کشور هستند و نیروی انتظامی به وظیفه خود در قبال بی حجابی عمل می کند و مسلم است که جوانان مجرد نمی توانند بی حجابی کنند پس باید از زنان برای این مشکل استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید