لغو عضویت ایران در کمیسیون زنان یک اقدام سیاسی است


ساعت: 19:51
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918107

فراکسیون زنان مجلس در بیانیه ای لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد را رفتاری صرفا سیاسی و اقدامی بدعت آمیز و ظالمانه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعضای فراکسیون زنان شورای اسلامی در بیانیه ای با یادآوری اینکه کشورهای غربی در دفاع از حقوق زنان بوق می زنند و بر اساس آمار و گزارش های بین المللی بزرگترین ناقض حقوق زنان هستند، عضویت ایران در کمیسیون را لغو کردند. در مورد وضعیت زنان، همانطور که از یک رفتار کاملاً سیاسی و یک حرکت بدعت آمیز و ظالمانه یاد کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

نام خدا

یکی از مشکلات قابل توجه تاریخ معاصر که متأسفانه کشورهای امپریالیستی آن را به طور جدی در ساختار مسلط نظام بین الملل نهادینه کرده اند، این است که صاحبان سلاح های کشتار جمعی که بزرگترین زندان های تاریخ جهان را اداره می کنند، کشورهایی که تبعیض بین سفیدپوستان و رنگین پوستان در آنها گسترده است، امروز مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، در حالی که معتقدند کشوری که قربانی تروریسم و ​​تحریم های ظالمانه آنها است، حقوق بشر را نقض می کند.

در حالی که کشورهای غربی از حقوق زنان حمایت می کنند، طبق آمار و گزارش های بین المللی، بزرگترین ناقض حقوق زنان هستند. این کشورها در اقدامی صرفاً سیاسی و به نام حمایت از حقوق زنان، عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون وضعیت زنان را قطع کردند. این در حالی است که طبق آمار، وضعیت زنان در ایران در زمینه های مختلف ارتقا یافته است. به خصوص در حوزه آموزش و بهداشت شاهد وضعیت مثبت و قابل توجهی هستیم.

در جمهوری اسلامی ایران از اوایل انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مؤثری برای رشد و ارتقای وضعیت تحصیلی و بهداشتی با توجه ویژه به زنان و دختران صورت گرفته است و امروز نیز شاهد ثمره این امر هستیم. برنامه ریزی.

زنان فرهیخته ما که بخش قابل توجهی از گروه‌های آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه را تشکیل می‌دهند، فعالیت خود را در حوزه تعاونی‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی و دانش‌بنیان آغاز کرده‌اند و شاهد تأثیرگذاری آن‌ها در عرصه عمومی هستیم. همچنین ساختارهای موثر مرتبط با زنان پس از انقلاب اسلامی، توجه ویژه به زنان در برنامه های توسعه و قوانین مرتبط با زنان نشان از توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به این مهم دارد. همچنین جمهوری اسلامی ایران بر اساس اکوسیستم فرهنگی و مذهبی خود سعی در تعامل مثبت و سازنده با نهادهای بین المللی داشته و حسن نیت خود را به اثبات رسانده است. به همین دلیل لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان که خارج از ضوابط و با رفتار کاملاً سیاسی توسط آمریکا و کشورهای اروپایی که خود بیشترین نقش را در استثمار و کالایی کردن زنان دارند، انجام شد. بدعت آمیز و ظالمانه است. یقیناً آمریکا و غرب که خود مجری سیاست ضد انسانی رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان هستند، باید پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید