ماجرای تعطیلی پارک علم و فناوری کوگیلویه و بویراحمد/ یاسود کهدان را برد؟


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809073

سخنگوی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی این پارک گفت: حدود 70 نفر از کارکنان و کارگران شهرداری یاسوج به همراه یک دستگاه جرثقیل و کامیون در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوایل هفته جاری ماموران شهرداری یاسوج پلمب کردند. ساختمان پارک «استان علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد وارد عمل شده است.

محسن عسکری افزود: در این حادثه حدود 70 نفر از کارکنان و کارگران شهرداری یاسوژ به همراه یک دستگاه جرثقیل و یک دستگاه کامیون حضور داشتند.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ازدحام کارکنان و کارگران شهرداری یاسوج در مقابل پارک علم و فناوری منجر به درگیری لفظی و فیزیکی بین کارکنان پارک با کارکنان و کارگران شهرداری شد.

عسگری گفت: در این برخورد یکی از کارکنان پارک علم و فناوری استان از ناحیه کتف مجروح شد.

وی تاکید کرد: شهرداری یاسوج از سال 97 مدعی است پارک علم و فناوری همانطور که هدف یک ساختمان مسکونی را به علمی، آموزشی و فناوری تغییر داده است باید بیش از 2 میلیارد تن عوارض پرداخت کند.

مدیر روابط عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج پس از رایزنی های انجام شده این میزان را به یک میلیارد و 425 میلیون و 172 هزار تن کاهش داد که نزدیک به مبلغی است که شهرداری برای پارک علم و فناوری این ساختمان خریداری شده است.

وی گفت: پس از کش و قوس های فراوان موضوع از سوی دستگاه قضایی پیگیری و موضوع در دادگاه بدوی و تجدیدنظر مطرح و حکم نقض و نقض شد.

عسگری گفت: مسائل مربوط به فعالیت های علمی، پژوهشی، فناوری و اداری نیاز به طرح در کمیسیون ماده 5 دارد و طرح این موضوع در صلاحیت کمیسیون اصل 77 نبوده است.

مسئول روابط عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان شهرداری هنگام مراجعه به پلمب ساختمان پارک علم هیچ حکم قضایی و قانونی نداشتند و تنها با حمایت جمعیتی که همراهشان بودند این کار را به طرز عجیبی انجام دادند.

وی افزود: بر اساس قانون و مصوبات مجلس، هرگونه تغییر کاربری شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه ها عاری از هرگونه تعهد و جرم است.

عسگری ادامه داد: بر اساس ماده 13 قانون دیوان عدالت جوامع اروپایی مصوب 1392 و با رعایت بند 14 اساسنامه و اصول عوارض شوراها و ماده 59 قانون رفع موانع. به دادرسی در سال 94. و عوارض شهرداری پس از صدور مجوز برای شرکت های دانش بنیان ممنوع است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید