ماجرای فاجعه بار استقلال و پرسپولیس هنگام ارسال فرم به AFC

ماجرای فاجعه بار استقلال و پرسپولیس هنگام ارسال فرم به AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران، اظهارات استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان را مغایر با قوانین صدور مجوز اعلام کرد و به آنها پنج روز (تا دوشنبه هفته جاری) مهلت داد تا پاسخ دهند.

مهمترین و تأثیرگذارترین ایراد به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مالکیت مشترک آنها در دولت است.

همچنین اسناد بارگذاری شده مطابق با قوانین مالی نبوده و در پرونده های باز بین المللی فاقد شفافیت مالی است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل بازرسی از این شرکت که مسائل حقوقی و مالی پرسپولیس و استقلال را بررسی کرد، به بلاتکلیفی مالیاتی، ثبت نام های قانونی و پرداخت های غیرقراردادی اشاره کرد.

نکته جالب در اعلام نواقص موجود در اسناد استقلال و پرسپولیس فرم هایی است که این دو باشگاه پر نکرده اند. کادر حقوقی پرسپولیس با بارگذاری مدارک خود پرونده حقوقی و ملکی باشگاه را به زبان فارسی تکمیل کردند.

اتفاق عجیبی که کنفدراسیون فوتبال آسیا را متعجب کرد و از پرسپولیس خواستند به زبان رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (انگلیسی) توضیح دهند.

همچنین استقلالی ها برخی از فرم های مناسب را به هیچ وجه پر نکرده اند که خالی بودن آنها باعث تعجب کارکنان این سازمان بین المللی خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا از باشگاه‌های استقلال تهران و پرسپولیس خواست تا فرم‌های مجوز حرفه‌ای را به زبان نوشتاری بین‌المللی، انگلیسی پر کنند و تمام صفحات مدارک مستند را به کنفدراسیون فوتبال ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید