مافیا صنعت خودروسازی کشور را به گروگان گرفته است


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915617

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مافیا خودروسازی کشور را به گروگان گرفته است، گفت: مافیای تولید (مونتاژ)، مافیای قطعه سازی، مافیای توزیع و مافیای دلالان چهار عامل اصلی عقب ماندگی صنعت خودرو در ایران هستند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی علایی فعال اقتصادی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده، وی با اشاره به کیفیت پایین خودروهای تولید شده در کشور گفت: مافیای تولید (مونتاژ)، مافیای قطعه سازی، مافیای توزیع و مافیای دلالان چهار عامل اصلی عقب ماندگی صنعت خودرو هستند. در ایران.

وی ادامه داد: در واقع این چهار عامل هرگونه نفوذ به این سیستم مشابه فراماسونری را تقریبا غیرممکن کرده است، این مافیا آنقدر قدرتمند و تأثیرگذار است که حتی به وکلای مردم در شورای اسلامی اجازه تحقیق و تفحص نمی دهد. ” بنابراین تا زمانی که این چهار مافیای اختاپوس کنترل بی قید و شرط بر صنعت خودروسازی ایران داشته باشند، خروج از صنعت مونتاژ، ارتقای کیفیت، به روز رسانی این صنعت و صادرات محصولات آن غیرممکن خواهد بود.

گلمعلی علایی در ادامه راه های برون رفت از شرایط کنونی صنعت خودرو را ایجاد زمینه ای برای جوانان و دانشمندان ایرانی برای طراحی و تولید خودرو به سبک جمهوری اسلامی دانست، هرچند در صنایع موشکی و هسته ای به این توان رسیده اند.

وی افزود: واردات خودرو از دیگر اقداماتی است که می تواند برای توسعه صنعت خودرو در دستور کار قرار گیرد تا فضای رقابتی سالم تا زمانی که ظرفیت تولید پاسخگوی نیاز داخلی باشد، ایجاد شود.

این فعال اقتصادی واگذاری به بخش خصوصی به گونه ای که دولت تنها بر آن نظارت داشته باشد را یکی از راهکارهای موجود دانست و تصریح کرد: جلوگیری از انحصار و اجازه ایجاد کارخانه های متعدد خودروسازی، استفاده از مهندسی معکوس و خودداری از مونتاژ، راهکاری بلندمدت است. طراحی و عدم مداخله و ورود سهامداران به هیات مدیره صنعت خودرو از دیگر راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی صنعت خودرو است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید