مالاریا؛ هدیه پر برکت اتباع خارجی/ یافتن موارد مالاریا در رودان


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890530

علی مراد با اشاره به کشف موارد مالاریا در رودان گفت: مالاریا هدیه ناخواسته و ناخواسته اتباع خارجی است که همه ساله سلامت مردم استان های شرقی ایران به ویژه شهرستان رودان را تحت تاثیر قرار می دهد. مسیرهای حمل و نقل و در برخی موارد محل کار و محل زندگی آنها را به خطر می اندازد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به کشف موارد مالاریا در این شهرستان اظهار داشت: مالاریا هدیه ناخواسته و ناخواسته اتباع خارجی است که هر ساله گران تمام می شود. برای سلامتی مردم استان های شرقی ایران به ویژه شهرستان رودان که یکی از مسیرهای تردد و در مواردی محل کار و اسکان آنهاست و جان مردم را به خطر می اندازد اما با دلسوزان. و تلاش مستمر بهورزان شبکه بهداشت و درمان رصد، کشف، درمان و برخورد می شود که شیوع این بیماری سلامت شهروندان را تضمین می کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: با توجه به شرایط موجود و احتمال ابتلا به سایر موارد مالاریا، نیاز به مراقبت بیشتر احساس می شود، بنابراین لازم است از همه فرصت ها و همکاری سایر دستگاه ها برای جلوگیری از بروز و یک افزایش موارد مثبت مالاریا
علی مراد گفت: یکی از مهمترین مشکلات در برنامه حذف مالاریا در شهرستان تردد غیرمجاز اتباع خارجی، پراکندگی جمعیت این افراد در مناطق مختلف منطقه و همکاری نکردن برخی باغداران و کارفرمایان است. این خارجی ها با کارکنان بهداشتی.

وی افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماری به مردم منطقه نیازمند همکاری باغداران با تیم بهداشت برای شناسایی و درمان بیماران در اسرع وقت هستیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان خاطرنشان کرد: مالاریا یک بیماری انگلی است و این انگل از طریق نیش پشه های آلوده به انسان منتقل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید