ماموریت سپاه پاسداران محرومیت زدایی است


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808472

معاون هماهنگ کننده ناوگان سپاه گفت: ماموریت جدید سپاه محرومیت زدایی است و در این راستا قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در مرکز سپاه مستقر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار مرتضی زارع بعدازظهر یکشنبه در آغاز عملیات تامین 39 روستای محروم استان بوشهر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرکز ترکیب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جانشین سرلشکر فرماندهی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را بر عهده دارد و بر این اساس 4 ماموریت مهم محول شده است.

وی اجرای پروژه های آبرسانی، راه روستایی، سرپناه و اشتغال در روستاها را از جمله ماموریت های این پروژه عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه اولویت طرح اجرایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرای طرح های آبرسانی است، افزود: در فاز اول بالغ بر 7 هزار و 138 طرح آبرسانی در روستاهای سراسر کشور و این پروژه ها اجرا می شود. 30 ماه دیگر تکمیل خواهد شد.

سردار زارع گفت: در مجموع 13 هزار روستا باید آبرسانی شود که از این تعداد 13 هزار روستا توسط خیران با بسیج خیران تامین می شود و 3 هزار روستا هزینه آن را پرداخت کرده اند و 10 هزار طرح آبرسانی دیگر در روستاهای دولتی اجرا شده است.

وی گفت: در هر دو پروژه مشکل رایجی است که سپاه پاسداران وارد عمل شده و 20 درصد از کل کار را با ماشین آلات و تجهیزات خود انجام می دهد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حجم پروژه های آبرسانی تحت پوشش نیروی دریایی سپاه، یادآور شد: نیروی دریایی سپاه با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، استان های بوشهر و هرمزگان، اجرای پروژه ها را در این استان ها مشخص کرده است.

سردار زارع با اشاره به اجرای 106 طرح آبرسانی در روستاها در فاز اول در استان های بوشهر و هرمزگان گفت: طرح آبرسانی 106 روستای این استان ها توسط نیروی دریایی سپاه در فاز اول اجرا می شود.

وی افزود: هفته گذشته در ارتباط با ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور عملیات اجرایی گسترده آبرسانی به 76 روستای استان هرمزگان آغاز شد که تاکنون 20 کیلومتر حفاری و خط لوله انجام شده است.

وی گفت: با توجه به حضور مهندسان سپاه و تجربه آن در امر کمک های مردمی و محرومیت زدایی در سال های اخیر و در قالب جهاد سازندگی و قرارگاه، این عملیات با سرعت و قوام بیشتری انجام می شود که با توجه به آن می توان به اتمام رسید. به طرح یا حتی قبل از آن. «این طرح های آبرسانی وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: حجم کل شبکه انتقال و توزیع پروژه های آبرسانی در دو استان بوشهر و هرمزگان یک هزار و 100 کیلومتر است که جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر را پوشش می دهد.

وی گفت: تمرکز بر تامین مصالح یکی از سیاست های اصلی قرارگاه است. برای کاهش هزینه های عملیاتی، مواد اولیه کارخانجات لوله سازی، برای تامین این مواد با ضمانت بالا، خودمان تهیه می کنیم.«سپاه او را مسئول تهیه لوله و اتصالات باکیفیت کرده است.

وی با تاکید بر مشارکت دستگاه ها در تسریع در اجرای طرح های آبرسانی در روستاها گفت: از دستگاه ها انتظار می رود در اجرای پروژه ها مشکل را با مخالفان حل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید