ماموریت کلیباف در کمیسیون عمران در خصوص مناطق زلزله زده هرمزگان


ساعت: 14:33
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880246

نماینده مردم بندرلنگه از گفتگوی تلفنی رئیس مجلس با وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر برای پیگیری آخرین وضعیت با کمک مردم زلزله زده خبر داد. مناطق استان هرمزگان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه در شورای اسلامی با اشاره به زلزله شدید صبح امروز در استان هرمزگان گفت: در اولین دقایق صبح امروز محمد باکر کلیباف در گفتگوی تلفنی خود با اینجانب پیگیری کرد. در مورد وضعیت مردم این منطقه و نیازهای اساسی آن مناطق.

وی افزود: در آن تماس تلفنی رئیس مجلس از من خواست که پیگیری های لازم را انجام دهم تا همه دستگاه های خدمات رسان منطقه بتوانند در اسرع وقت خدمات مورد نیاز مردم را ارائه دهند.

نماینده مردم بندرلنگ، بستک و پارسیان افزود: رئیس مجلس همچنین درخواست های جداگانه ای از وزیر کشور و رئیس جماعت هلال احمر برای تسریع اقدامات مربوط به اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان داشت.

جباری تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید و سختی هوا در منطقه، زلزله زدگانی که منازل ویران شده است باید در اسرع وقت در آلونک های مجهز اسکان داده شوند و از چادر که محل اسکان اضطراری است، استفاده نشود. این شرایط آب و هوا مناسب نیست.

وی با بیان اینکه هم اکنون دستگاه های مختلف خدمات رسان در مناطق زلزله زده در حال ارائه خدمات مورد نیاز مردم منطقه هستند، تاکید کرد: در این زمینه رئیس مجلس تاکیدات لازم را به وزیر کشور و چ. از جمعیت هلال احمر و خدمتگزار ایشان و سایرین. نمایندگان استان نیز در حال رسیدگی به این موضوع هستند تا در اسرع وقت نیازهای مردم برطرف شود.

نماینده مردم بندرلنگ، بستک و پارسیان نیز گفت: آقای قالیباف همچنین از کمیته سازندگی مجلس درخواست کرد تا با بازدید از منطقه و مشاهده در محل اقدامات انجام شده توسط سازمان در اسرع وقت از مناطق زلزله زده بازدید کند. ارائه دهندگان خدمات، گزارش فنی و ارائه نظارت آن به مجلس.

جباری افزود: رئیس مجلس از وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواست تا اقدامات لازم را برای آماده سازی پادگان ها و انبارهای مورد نیاز در مناطق مختلف کشور انجام دهند تا در مواقع بحرانی این موارد پادگان ها می توانند در سریع ترین زمان ممکن به مناطق حادثه دیده اعزام شوند، انتظار می رود اعزام شوند و تاکید کرد: مجلس نیز آمادگی دارد اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید