ما اجازه نمی دهیم انقلاب های رنگی در نزدیکی ما اتفاق بیفتد

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799473

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه برخی از نیروهای داخلی و خارجی تلاش می کنند از شرایط اقتصادی قزاقستان برای سرنگونی دولت سوء استفاده کنند، گفت: سازمان پیمان امنیت جمعی پتانسیل بالای خود را نشان داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) گفت که نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) تا پایان ماموریت وی در قزاقستان خواهند ماند.

پوتین با اشاره به اینکه سازمان پیمان امنیت جمعی پتانسیل و توانایی خود را برای واکنش سریع به حوادث امنیتی نشان داده است، گفت: همه می‌دانند که تهدیدهای قزاقستان به دلیل افزایش قیمت سوخت یک اقدام خودجوش نیست. بلکه این واقعیت است که نیروهای مخرب داخلی و خارجی از این موقعیت سوء استفاده کرده اند».

وی در نشست فوق العاده سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: «کسانی که از وضعیت بازار گاز حمایت کردند یک ملت هستند و اهداف یکسانی دارند و کسانی که اسلحه به دست گرفتند و به دولت حمله کردند افراد کاملاً متفاوتی هستند.» ریانووستی . “آنها هستند و اهداف متفاوتی دارند.”

وی گفت: «تهاجم به قزاقستان اساساً یک اقدام تجاوزکارانه بود و باید فوراً به آن پاسخ داده می شد. [در قزاقستان] استفاده شده “.

بر اساس این گزارش، پوتین گفت که تلاش سختی که در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی برای ایجاد یک سیستم امنیتی انجام شده، مثمر ثمر خواهد بود. ، کار طولانی مدت برای ایجاد یک سیستم امنیتی یکپارچه کشورهای شرکت کننده. «نتایج سازمان پیمان امنیت جمعی».

به گزارش ریانووستی، وی تاکید کرد که کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی اجازه نخواهند داد که اوضاع در داخل یکی از این کشورها به گونه ای متزلزل شود که سناریوهای انقلاب های رنگی رخ دهد. [توسط بیگانه‌ها] وی گفت: اقدامات سازمان پیمان امنیت جمعی به وضوح نشان داده است که اجازه نخواهیم داد شرایط در داخل کشورمان دچار نوسان شود و اجازه نخواهیم داد سناریوی موسوم به انقلاب های رنگی محقق شود.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز اطمینان کرد که وضعیت قزاقستان در آینده نزدیک به ثبات خواهد رسید و صلح به این کشور باز خواهد گشت.

پوتین گفت: به لطف اقدامات رهبران قزاقستان، با حمایت ما، وضعیت به تدریج در حال عادی شدن است. تعدادی از تاسیسات حیاتی از جمله فرودگاه آلماتی توسط نیروهای مسلح قزاقستان و سازمان های مجری قانون به طور کامل از وجود تروریست ها و اشرار پاکسازی شده است.

وی افزود: اطمینان دارم که با تلاش مشترک در آینده نزدیک وضعیت در سراسر کشور در نهایت کنترل و تثبیت خواهد شد و صلح و آرامش در نهایت به سرزمین قزاقستان باز خواهد گشت.

در نخستین روزهای سال 2022، پس از دوبرابر شدن قیمت گاز طبیعی مایع، اعتراضاتی در شهرهای ژانائوزن و آکتائو در منطقه مانیگیستاو در غرب قزاقستان آغاز شد که برخی از آنها به اعتراضات خشونت آمیز تبدیل شد. مردم را به حاشیه راندند و به نهادهای دولتی حمله کردند و از سلاح گرم استفاده کردند.

در پی تشدید اعتراضات، رئیس جمهور قزاقستان از روسیه و کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی خواسته است تا برای کمک به مهار اعتراضات خشونت آمیز، نیروهای خود را به قزاقستان اعزام کنند، اما برخی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده روسیه را تحت فشار قرار داده اند. آنها با اعزام نیرو به قزاقستان برای کمک به آرام کردن اوضاع، اوضاع را تشدید می کنند و سعی دارند روسیه را به تلاش برای مداخله در قزاقستان متهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید