ما از همه ابزارها برای مقابله با ایران استفاده خواهیم کرد


ساعت: 02:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902759

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با ارزیابی مجدد روابط با عربستان سعودی پس از تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، آنچه را «تهدید ایران» خواند، نادیده نخواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با بررسی روابط با عربستان سعودی پس از تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، آنچه را «تهدید ایران» خواند، نادیده نخواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خصمانه علیه کشورمان گفت: واشنگتن از همه ابزارها برای مقابله با اقدامات ایران استفاده خواهد کرد.

این مقام آمریکایی در عین حال از بازنگری در تعدادی از جلسات با نمایندگان کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و افزود ممکن است برخی از این دیدارها به تعویق بیفتد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم پرزیدنت بایدن به صراحت اعلام کرد که این (روابط ریاض و واشنگتن) رابطه‌ای است که باید به ارزیابی مجدد ادامه داده و آماده شود. برای تجدید نظر در آن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره توافق مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما خواستار اجرای سریع این توافق به نفع منطقه و جهان هستیم. این توافق نشان دهنده مرحله جدیدی در همکاری منطقه ای و امنیت و ثبات است.

وی در عین حال افزود: توافق برای ترسیم مرزهای دریایی اسرائیل و لبنان به معنای عادی سازی روابط دو کشور نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص بحران اوکراین گفت که روس ها آمادگی مذاکره را جدی ندارند و باید ابتدا حملات به غیرنظامیان را متوقف کنند.

وی در عین حال افزود که واشنگتن به تقویت توانایی های اوکراین ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید