ما از هیچ قطعنامه ضد ایرانی در آژانس حمایت نمی کنیم


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844160

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت که کشورش هیچ قطعنامه غیرسازنده غربی در مورد ایران را در صورت تایید شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قصد مذاکره کنندگان غربی در وین (آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان) برای تصویب قطعنامه ای درباره ایران در نشست فعلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سازنده نیست.

اولیانوف گفت؛ روسیه با قطعنامه غیرسازنده درباره ایران در صورت تصویب در نشست جاری شورای حکام آژانس همراهی نخواهد کرد.

این دیپلمات روس افزود: هر چه جلوتر می رویم، بیشتر مشخص می شود که قصد شرکت کنندگان غربی در مذاکرات وین برای تصویب قطعنامه ای درباره ایران در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای برجام غیرسازنده است. “

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، با اشاره به آغاز نشست شورای حکام آژانس در روز دوشنبه (16 ژوئن) پیش بینی می کند که شورای حکام آژانس با مذاکرات دشواری روبرو شود.

کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل (انگلیس، آلمان و فرانسه) به همراه آمریکا قصد دارند در نشست جاری شورای حکام که دیروز (دوشنبه) در وین آغاز شد، پیش نویس قطعنامه ای علیه ایران تهیه کنند. در نتیجه رایزنی های اخیر با مقامات اسرائیلی، آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در روز چهارشنبه یک بررسی کلی ارائه خواهد کرد. این سند برخی ادعاهای بی اساس را تکرار می کند و از ایران می خواهد با این نهاد سازمان ملل متحد همکاری کند.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در مصاحبه با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی آژانس با پاسخ متناسب، مؤثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید