ما باید به الگوی حکومتی شهید سلیمانی پایبند باشیم


ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1837037

با حضور احمد واحدی محمدمهدی فداکار وزیر کشور، وی در دولت سیزدهم به عنوان استاندار کرمان معرفی و از خدمات علی زینی وند استاندار کرمان تجلیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ظهر امروز همزمان با معارفه محمدمهدی فداکار به عنوان استاندار کرمان در دولت سیزدهم با حضور احمد واحدی وزیر کشور، از خدمات علی زینی وند استاندار کرمان تنها استاندار باقی مانده در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تجلیل شد.

مراسم معارفه استاندار جدید کرمان و تجلیل از استاندار سابق کرمان با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی در ساختمان استانداری جدید برگزار شد.

نیاز به استخدام نیروهای جوان و ماهر در کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: ایران در شرایطی است که علیرغم همه توطئه ها و دشمنی ها اما با رهبری ائمه انقلاب و حمایت مردم. و تلاش مسئولان در زمینه های مختلف موفقیت هایی دارد. میادینی وجود دارد که با دستور مدیریت خیلی راحت می گذرد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ادامه داد: پیروزی بر تورم، بیکاری و بیکاری و افزایش ارزش پول ملی از اقداماتی است که باید انجام شود.

وی گفت: ما با دو احتمال تاریخی روبرو هستیم، یکی آغاز گام دوم انقلاب که حرکت شگفت انگیز انقلاب و خواندن نقشه های شوم دشمن برای ایجاد پیروزی های مختلف در صحنه جهانی را تکمیل می کند و دیگری آغاز گام دوم انقلاب. پیشرفت چشمگیر کشور است.علمای جوان «دست مجاهدان ایثارگر و آزاده و ظهور حکومتی مردمی از دل مردم برای اجرای فرامین رهبری.

امام جمعه کرمان به مقام استانداری به عنوان فرمانده پیشرفت و توسعه اشاره کرد و گفت: علی زینی وند استاندار سابق اگرچه مدت کوتاهی در استان کرمان بود اما با نگاهی دقیق به پیشرفت استان و استفاده از توانمندی های دوران جوانی خود. و مرتبط تجربه موفقیت. .

علیدادی سلیمانی بر استفاده از ظرفیت استانی، توجه به شایسته سالاری و استفاده از نیروهای با عزت و بسیجی تاکید کرد و بر جوانان و ایجاد حمایت، همدلی و هماهنگی بین نیروهای دلسوز و انقلاب از سوی استاندار جدید کرمان تاکید کرد.

زاهدی: بارها گفته ام کرمان تشنه است و باید کمک کنیم که آب به کرمان بیاید

در همین حال محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:

وی در ادامه سخنان خود به بیان برخی از ویژگی های زینی وند پرداخت و یادآور شد: در سفرها و مکان های مختلف دیده ام که رعایت اخلاق و مردم سالاری در زینی وند بالاست که می تواند الگوی خوبی برای مدیران استانی باشد.

زاهدی از آخرین ماه های حضور زیناوند در استان کرمان به عنوان برزخ یاد کرد و افزود: وی در دوران برزخ مسئولیت استان را بر عهده داشت و در آن دوره مدیریت پرونده برای یک مدیر ارشد بسیار سخت بود و زیناوند از کار برای یک مدیر ارشد ابایی نداشت. لحظه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمایندگان در بخش های مختلف مانند بحث آب کرمان در خدمت استاندار سابق کرمان بودیم و زینی وند هیچ کاری برای ایجاد تحرک در استانداری انجام نداد. .

زاهدی خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک پشتوانه معنوی و راهبردی بود و استاندار کرمان را ارادتمند فرزندان حاج قاسم می دانیم و از وی می خواهیم که راه و روش حاج قاسم را در استان اعمال کند.

وی خطاب به زائر استان کرمان گفت: کرمان ظرفیت بسیار بالایی دارد. او نیروهای متدین، انقلابی، فهیم، بصیر، خلاق، مدیر و مدبر را دارد که شما در دوران پس از انقلاب شاهد آن بودید. میراث خدادادی، تاریخی، امکانات طبیعی «چهار اقلیم انقلابی و جوانی هم در کرمان داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی با اشاره به خشکسالی 15 ساله استان کرمان گفت: بارها گفته ام کرمان تشنه است و باید کمک کنیم که آب به کرمان بیاید و این آب نیز باید از خارج از استان بیاید و کارهای خوبی انجام شده است. در سالهای اخیر.چند ماه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین نسبت به مشکل حضور اتباع بیگانه در استان هشدار داد و گفت: صدها هزار اتباع بیگانه غیرمجاز در استان داریم که ایجاد سیاسی، امنیتی، مشکلات فرهنگی و اجتماعی.» تهدیدی برای کشور در آینده باشد.

زاهدی با تاکید بر اینکه نیازمند توسعه صنایع جانبی در استان کرمان هستیم، گفت: کرمان در حوزه مس و آلومینیوم دارای ظرفیت و نیروهای دانشگاهی و فناور توانمند در استان است تا بتوانیم تولید خودروهای برقی را درک کنیم.

وی خطاب به فداکار گفت: توازن منطقه ای در استان کرمان وجود ندارد و مناطق محرومی را در سراسر استان می بینید که دلخراش هستند و توازن منطقه ای را در دستور کار قرار می دهند.

زاهدی افزود: یک درخواست جدی از شما به عنوان استاندار کرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی است و این باندها و مافیاهای استانی هستند که مانع توسعه استان می شوند. امروز استان کرمان پایتخت مقاومت است و پذیرای مردمی از سراسر کشور و جهان با رویکرد جدید پایتخت مقاومت هستیم.

زینی وند: تاخیر در انتخاب استاندار جدید کرمان نه تقصیر وزیر کشور است و نه تقصیر من

استاندار سابق کرمان با اشاره به سمت خود پس از تصدی مسئولیت در دولت سیزدهم گفت: مقام استانی یا کشوری سخت ترین شرایطی که می توانست مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و ادامه دهد وضعیتی مثل من بود.

علی زیناوند با قدردانی از افرادی که این فرصت را برای وی فراهم کردند، گفت: کارنامه من عملکرد من و فرصتی است که جمهوری اسلامی و نهادهای معتبر در اختیار من گذاشته اند و قدردانی می کنند.

استاندار سابق کرمان با اشاره به حواشی ایجاد شده پس از حضورش در استان، گفت: در این شرایط سخت می توانستیم از فضا بترسیم یا به صورت جدی کار کنم و این در شرایطی است که در کمتر از 20 روز تسلط بر فضای استان و تعامل با نمایندگان استان ایجاد کردم.

زیناوند گفت: کرمان بدون اینکه به زیرساخت ها فکر کند گام های بزرگی در توسعه برداشته است، به همین دلیل کمیته زیرساخت را تشکیل دادیم و امروز به فکر زیرساخت ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه کرمان استانی غنی با فقر باورنکردنی است و این همه فقر در استان کرمان قابل قبول نیست، گفت: بزرگترین کارخانه سلول خورشیدی خاورمیانه و کارخانه تایر فوق سنگین آماده تعمیرات اساسی هستند.

استاندار سابق کرمان ادامه داد: مصرف آب در استان کرمان یک فاجعه است و بیشترین مصرف در بخش کشاورزی است که آب زیادی از بین می رود و این در شرایطی است که استان در رتبه اول فرو رفتن قرار دارد. زمین و بسیار خطرناک است و باید سریع جمع آوری شود سفره های زیرزمینی را متوقف کنید و اگر این روند ادامه پیدا کند در آینده کرمان را خالی از سکنه خواهد کرد.

زیناوند گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان نهایی و منقضی شده است اما چون می دانستم باید بروم به این پروژه فکر نکردم تا اینکه استاندار جدید آن را لغو کرد و هزار لیتر آب کم داریم.

وی از مکتب سردار سلیمانی گفت و ادامه داد: مکتب سلیمانی احیا و هویت است که در مکان ها و مکان ها از هجمه بی رحمانه شبکه های بیگانه در بین جوانان آسیب دیده است.

زیناوند گفت: در مدرسه سلیمانی تمام تلاش خود را کردیم و کارهای زیادی از جمله تصویب قرارگاه شهید سلیمانی، طرح جامع گلزار شهدا و طراحی روستای کنات ملک به عنوان زادگاه شهید سلیمانی انجام دادیم.

وی با انتقاد از اینکه مدیران مدیران ناتوانی هستند و تا زمانی که ابزار عملیاتی در اختیار مدیران قرار نگیرد نمی توانند کاری انجام دهند، افزود: غنیمت تخلیه نمی شود.

استاندار سابق کرمان با ادعای اینکه سرسخت ترین مرد تغییر در دولت سیزدهم است، یادآور شد: نه دولت اراده ای برای حذف استان داشت و نه من مردی که دنبال این سمت بودم.

وی ادامه داد: وزیر کشور ساعت ها برای انتخاب استاندار کرمان وقت گذاشت و این تاخیر در انتخاب استاندار جدید کرمان نه تقصیر وزیر کشور بود و نه من، بلکه این تاخیر به دلیل عدم اجماع بود. بین کرمانی و برو این را حل کن.

برنامه های استاندارد جدید برای مناطق مختلف

در همین حال محمدمهدی فداکار استاندار جدید کرمان در سخنانی گفت: کرمان استانی است که وضعیت خاصی دارد و کار را برای مدیران سخت می کند. مقتضیات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شمال و جنوب استان کرمان متفاوت است و تا زمانی که آثار ثبت جهانی و ملی وجود دارد، گردشگری در استان مغفول مانده است.

وی گفت: در استان کرمان شرکت های بزرگی وجود دارد و در برخی از محصولات کشاورزی در کشور رتبه اول را داریم و گردشگری و گردشگری مذهبی به یک اصل مهم در استان کرمان تبدیل شده است و باید به آن توجه کنیم.

استاندار کرمان در خصوص توجه به صنایع دستی، بیابانی و تنوع اقلیمی در استان قول مساعد داد و از کرمان به عنوان مرکز ترانزیتی به عنوان ظرفیتی بزرگ برای توسعه یاد کرد.

فداکار با بیان اینکه شخصیت های بزرگ بخش خصوصی نجیب و قابل اعتماد هستند، افزود: ساماندهی سریع تیم مدیریت استان را با کمک و مشاوره دوستان در دستور کار دارم و عفت، کامل بودن و مخالفت کارکنان مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید به الگوی شهادت سلیمانی وفادار باشیم، افزود: شهید سلیمانی از تمام ظرفیت خود استفاده می کند حتی اگر فردی درصدی از ظرفیت را داشته باشد آن را می بیند و تلاش می کنیم این مسیر را دنبال کنیم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی ویژگی هایی دارد و باید این را در عملکرد و رفتار خود ببینیم و سردار سلیمانی وابستگی خاصی به جناح خاصی نداشت اما همه جناح های سیاسی کرمان معتقدند که ما از دوستان شهید سلیمانی هستیم.

فداکار گفت: من نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیستم و می‌خواهم نماینده دولت و خدمتگزار مردم باشم و در همه رفتارها و اعمالم این موضوع را رعایت کنم و ضمن دریافت خیرخواهانه استقلال خود را حفظ کنم. توصیه دوستان از جمله امام جمعه و نمایندگان. من بهره می برم و باید در تصمیماتم به مرجعیت دینی برسم.

وی افزود: تلاش من این است که وارد بخش خصوصی شده و برای رفع مشکلات آنها تلاش کنم و اگر سد راه شرکت های دانش بنیان نباشیم، بچه ها کار خود را انجام می دهند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در حال ارتباط با رسانه ها هستم و این روزها پاسخی به آنها ندادم تا مراسم معرفی برگزار شود. من اعتقادی به انتقال آب در داخل حوضه ندارم و آب باید از روستاها و شرکت های بزرگ بیاید و همه کار کنند.

وی گفت: در استان کرمان توسعه نامتوازن داریم و بیش از 80 درصد سرمایه گذاری ها در شمال استان است و عدالت حکم می کند کار دیگری انجام دهیم.

استاندار کرمان ادامه داد: شرکت ها به ویژه سه شرکت بزرگ استان باید تلاش کنند و منابع خود را به استان برسانند و این شرکت ها هستند که باید برای توسعه استان تلاش کنند چرا که دولت نمی تواند بیشتر از این کار کند.

فداکار گفت: می دانم دوستانم هم می دانند که شرکت های بزرگ مثلا در بانک تجارت چقدر پول دارند و اگر 10 درصد آنها را به استان بیاورند معجزه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید