ما به اینجا آمدیم تا گروه خود را صعود کنیم


ساعت: 19:49
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821885

سرمربیان و بازیکنان نمایندگان فوتبال ایران چه گفتند؟!

سرمربیان و بازیکنان تیم های فوتبال سپاهان و فولاد در نشست خبری پیش از دیدار با رقبای خود بیانیه ای ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرمربیان و بازیکنان تیم های فوتبال سپاهان و فولاد در نشست خبری پیش از دیدار با حریفان خود در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا 2022 بیانیه ای ارائه کردند.

جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با گلایه از شرایط متفاوت تیم ها در این رقابت ها گفت: ابتدا می خواهم درباره موضوعی صحبت کنم که در این لیگ بسیار مهم است؛ از ابتدای مسابقات. تا امروز سعی می کنیم در اتفاقات و مشکلاتی که در ساعت بازی و ورزشگاه وجود دارد تغییراتی ایجاد کنیم، اما فوتبال و کشور خودمان ایران ارتباطی که باید وجود داشته باشد تا بتوانیم این کارها را انجام دهیم، ندارند. خیر و در فوتبال کشور ما چندان به این موضوع توجه نمی شود. از روز اولی که پرسیدیم اگر شرایط برای هر دو تیم یکسان باشد، ساعت بازی تیم ما یکسان خواهد بود. سه بازی در یک ساعت و سه بازی در یک ساعت انجام می دهیم تا همه از شرایط تیم ها باخبر شوند. با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتبه کردیم و از آنها درخواست کردیم، اما موافقت نکردند.
سرمربی فولاد افزود: در مورد استادیوم بازی هم تا به حال دیده ایم که یک تیم 5 بازی در یک ورزشگاه انجام داده و تبدیل به ورزشگاه خانگی اش می شود چون عادت می کند و بهتر می شود و هر روز آنجاست اما تیمی مثل ما باید چند بازی در یک استادیوم، دو بازی در استادیوم دیگر و دوباره یک بازی در استادیوم دیگر انجام دهیم و این در مورد همه تیم ها صدق نمی کند. این رابطه و شرایطی است که برای دیگران فراهم کرده اند تا شرایط خوبی داشته باشند. مثل این است که یک تیم 5 بازی از 6 بازی را در یک استادیوم انجام دهد و میزبان باشد و تیم های دیگر جلوی آن باشند.
وی با گلایه از فدراسیون فوتبال گفت: این شرایط نه برای AFC خوب است و نه برای ما چون در حال باخت هستیم. این درخواست را قبل از مسابقات داشتیم اما متاسفانه تغییری ایجاد نشد. من از فدراسیون فوتبال کشورمان گلایه دارم چون به تیم های ما توجهی نمی شود. همانطور که می بینیم فدراسیون فوتبال سایر تیم های گروه ما را زیر نظر دارد و شرایطی را برای آن ها فراهم می کند تا این اتفاق بیفتد اما ما با تغییر نیم ساعت زمان تمرین با مشکل مواجه شدیم. شرایط برای همه تیم ها یکسان نیست و ارتباطات کمک می کند، اما ما از این شرایط رنج می بریم. این اولین چیزی بود که می خواستم در موردش صحبت کنم که خیلی مهم بود. ما از همه چیز آگاه هستیم، اما متأسفانه هیچ ارتباطی وجود ندارد که بتوانیم شرایط را ایده آل کنیم.
سپس نکونام درباره بازی فردا گفت: شناخت کافی از تیم مقابل داریم. تیم خوب و قابل احترامی است و فکر می کنم شرایط خوب و بازیکنان با کیفیت و احترام فنی و تاکتیکی وجود دارد. می دانیم که با برنامه هستند و قطعا بازی سختی خواهیم داشت. ما هم اینجا هستیم تا به آرزوها و اهدافمان برسیم و در نهایت بتوانیم از گروه خارج شویم. ما اینجا نیستیم که بگوییم اینها تیم های خوب و قابل احترامی هستند. این برای ما کافی نیست. ما قبلاً این احترام و توجه را داشتیم و هنوز هم داریم. باید گام بزرگ تری به جلو برداریم و روی خروج از مرحله گروهی تمرکز کنیم. بارها گفته ام تیم ما سخت ترین تیم غرب آسیاست اما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و همانطور که کیفیت خود را نشان داده ایم با تمرکز بیشتری وارد مسابقات شویم و حرفه ای تر عمل کنیم تا بتوانیم پیروز از میدان خارج شویم. مانند مسابقه قبل با کمترین امتیاز بیرون آمدن از زمین مشکلی نخواهد داشت. امیدوارم فردا بهترین عملکرد را داشته باشیم و موفق باشیم.

گردان: عیبی ندارد

“نتایج در گروه به گونه ای است که همه شانس برابر برای حرکت به جلو دارند. از این به بعد کار ما سخت تر است و باید دقیق تر و سخت گیرتر باشیم و از فرصت ها بهتر استفاده کنیم و اشتباهات خود را به صفر برسانیم.
وی ادامه داد: بازی بعدی با تیمی است که سبک بازیش با بازی اول و دوم ما متفاوت است. تیم خوب، پرتلاش و قابل احترام است و فرصت های کمی می دهد، اما شرایط جدول به گونه ای است که اگر بخواهیم صعود کنیم باید نتیجه کامل این دیدار را بگیریم تا به دیگر مسابقاتی که داریم بیشتر امیدوار باشیم. هدف ما این است که ابتدا از گروه خود خارج شویم و سپس تا جایی که ممکن است صعود کنیم.

گردان در پاسخ به این سوال که وقتی فولاد برای زدن گل دوم در بازی گذشته حمله کرد و در ضدحمله به تساوی رسید چه ارتباطی با بازیکنان تیمش به عنوان دروازه بان داشت؟ او توپ را کنترل کرد، او بازیکن باکیفیتی است و بیشتر تیم برای حمایت از او به میدان آمدند و ما توپ را در آنجا نگه می داریم و در آن دقایق بازی را کنترل می کنیم.
فکر می کنم برخی از بازیکنان ما درست می گفتند، اما برخی نه. متأسفانه در آن لحظه نه صدای من و نه صدای مربی ما به آنها نرسید و در کسری از ثانیه این اتفاق افتاد. اشتباهی مرتکب شدیم که برای تیم ما بعید بود اما متأسفانه غافلگیر شدیم. راستش را بخواهید در آن لحظه نتوانستم با آنها ارتباط برقرار کنم.
بازیکن فولاد درباره هدف تیمشان گفت: قطعا این اتفاق برای ما خواهد افتاد و هیچ حس ناامیدکننده ای وجود ندارد. ما فقط دو بازی انجام دادیم و یک گل به ثمر رساندیم که این اتفاق فاجعه باری نیست که بخواهیم درباره آن منفی فکر کنیم. ما مطمئن هستیم که زمان آن فرا خواهد رسید. این شرایط فوتبال است. سعی می کنیم در بازی های بعدی گل بزنیم. این هدف ماست و در مسابقات قبلی موقعیت های زیادی مقابل دروازه حریف ایجاد کردیم اما بدشانس بودیم. ما دیگر حق این اشتباهات را نداریم و باید از حداقل فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.

نویدکیا: در فوتبال به دنبال شانس نیستیم

محرم نویدکی در نشست خبری پیش از دیدار با الطوون عربستان گفت: هر دو تیم به خوبی یکدیگر را می شناسند. هم ما و هم التعاون در بازی قبلی شکست خوردیم. ما بازی خوبی انجام دادیم اما همیشه برای یک بازی خوب امتیاز نمی دهند. باید دقیق تر باشیم و تمام دقایق مسابقه را برنامه ریزی کنیم تا دچار مشکل بزرگی نشویم. می دانیم که بازی تعیین کننده و مهمی داریم. رویدادهای گروهی نیز نشان می دهد که همه تیم ها شانس دارند و ممکن است تا روز آخر شانس صعود داشته باشند. یا حذف شود. باید با برنامه ریزی بسیار دقیق تری وارد این بازی شویم تا در کنار یک بازی خوب به یک نتیجه خوب هم برسیم.
نویدکی درباره بازی با تیم عربستانی گفت: واقعیت این است که هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. تیم های عربستانی کیفیت بسیار خوبی دارند و همیشه بسیار سرسخت هستند. ما از آن آگاه هستیم. سعی می کنیم با تمام توان بازی کنیم. برای صعود باید در همه بازی ها 100 درصد تمرکز داشته باشیم. قطعا بازی با همکاری در کشور و سرزمین خود سخت است. ما تمام تلاش خود را برای این مسابقه انجام خواهیم داد.
سرمربی سپاهان درباره اینکه آیا فردا بازی هجومی برگزار می کند یا خیر، گفت: در گروهی هستیم که هر 4 تیم در کشور خودشان تهاجمی بازی می کنند. بازیکنان خیلی خوب هستند و دوست دارند بیشتر روی مسائل تهاجمی کار کنند تا دفاع. ما در تیمی هستیم که همه مسابقات در آن گل دارند و این نشان می دهد که آنها برنامه ریزی خوبی برای کارهای تهاجمی دارند. حتما فردا هم همینطور خواهد بود. هر دو تیم می خواهند فوتبال هجومی بازی کنند، بنابراین هواداران می توانند در هر زمانی گل ها را ببینند. این در مورد همه بازی های گروه تا آخرین روز که شاهد گلزنی در همه مسابقات هستیم صدق می کند.
وی در خصوص شرایط دفاعی سپاهان گفت: سعی می کنیم بر اساس ساختاری که داریم بازی به بازی خیلی منظم بازی کنیم. مهمترین چیز برای من این است که تیم ما ابتدا ساختار تاکتیکی مناسبی داشته باشد و از 1 تا 90 دقیقه ساختار خود را چه در فاز دفاع و چه در مرحله حمله حفظ کند. اما واقعیت های فوتبال این گونه است. بازی ها خیلی نزدیک است. بازیکنان تحت فشار هستند و هر بازیکنی ممکن است اشتباه کند. این اشتباهات خود نشان می دهد که آیا تیم های حریف می توانند از آنها استفاده کنند یا خیر.
نویدکی گفت: ما هم همینطور. سعی می کنیم به طور منظم بازی کنیم. این برای ما بسیار مهم است. من نمی خواهم فوتبال معمولی بازی کنم. من می خواهم نظم را از لحظه اول تا آخرین لحظه حفظ کنم. اتفاقات فوتبالی وجود دارد و نمی توان از آنها اجتناب کرد. باید سعی کنیم کمترین اشتباه را در دفاع داشته باشیم و از موقعیت های تهاجمی نهایت استفاده را ببریم.

علی محمدی: می توانیم بدون تاثیر هواداران رقیب کار کنیم

جلال الدین علی محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیم های سپاهان و التوان عربستان گفت: با توجه به شرایط گروه و اینکه همه تیم ها 3 امتیازی هستند، همه چیز از اول شروع شد و همه شانس دارند. دو بازی که با التعاون انجام می دهیم می تواند شرایط گروه را روشن کند. درست است که باخت داشتیم اما روز خوبی بود و می توانستیم برنده شویم.

وی افزود: اما بازی در این سطح گاهی نیاز به تمرکز بیشتری دارد. ریکاوری خوبی داشتیم و حریف را به خوبی می شناسیم. امیدوارم در بازی فردا سه امتیاز را بگیریم.
هافبک سپاهان درباره فشار هواداران التوان در بازی فردا گفت: بازی فردا مقابل هواداران حریف قطعا سخت است اما برای تیم هایی که هوادار دارند خیلی ناشناخته نیستیم. ما یکی از پرطرفدارترین تیم های کشورمان هستیم. ما عادت داریم مقابل تماشاگران بازی کنیم، اما قبول داریم که التوان در کشور خودش و در زمین خودش مقابل هوادارانش بازی می کند. قطعا از نظر جو بازی با دو بازی قبلی متفاوت است، اما کم تجربه نیستیم. ما می توانیم برنامه های تاکتیکی خود را بدون تأثیرگذاری بر هواداران انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید