ما در اصفهان مکان کافی برای بازپروری و ترک اعتیاد نداریم

ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784547

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان اصفهان:

دبیر شورای هماهنگی استان اصفهان گفت: در مورد تعداد معتادان متجاهر در استان بین دستگاه ها اختلاف نظر وجود دارد اما مشکل اصلی و مهم ما این است که فضای کافی برای بازپروری و ترک اعتیاد همه معتادان نداریم. . اعتیاد شما.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن یارمحمدیان در گفت و گو با صاحب نیوز درباره اعتیاد ساختمان؛ بنای در حال ساخت شهرداری در حوالی باغ فدک بیان کرد: شهرداری در دوره قبل اعلام کرده بود این ساختمان تا پایان مهرماه به بهره برداری می رسد اما با توجه به تغییر مدیریت شهری امیدواریم این موضوع به زودی تکمیل و یک بردار دستاورد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان گفت: دو ساختمان ماده 16 در استان وجود دارد که یکی در منطقه کالا شور و دیگری در منطقه سپاه مبارکه است. ظرفیت 40 نفر را دارند.

یارمحمدیان تصریح کرد: وضعیت مراکز تحت پوشش هنر. 16 مساعد است، از نظر فنی و حرفه ای معتادان در این مراکز کلاس برگزار می کنند و در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند و همچنین دستگاه های مسئول در این زمینه برای تسریع در روند درمان همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه دو دوز واکسیناسیون معتادان به مراکز ماده 16 تزریق شده است، افزود: تعداد معتادان در استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری کمتر از نصف میانگین کشوری است اما نمی توان مرتکبین را احصا کرد. “

محسن یارمحمدیان گفت: در مورد تعداد تجمع کنندگان در استان بین دستگاه ها اختلاف نظر وجود دارد اما مشکل اصلی و مهم ما این است که فضای کافی برای بازپروری و ترک اعتیاد همه تجمع کنندگان نداریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: با سرد شدن هوا در تلاش هستیم تا سرپناهی برای این قشر ایجاد کنیم. با استانداری و شهرداری نیز در این زمینه جلسه داشتیم و اقدامات انجام شده است.»

یارمحمدیان اذعان داشت: برخی دستگاه‌ها مانند بهزیستی و شهرداری متولی و برخی دستگاه‌های دولتی مانند زندان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی حق خروج از مرکز ترک اعتیاد را دارند، در استان اصفهان بهزیستی و سپاه مرکز ترک اعتیاد هستند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه های خصوصی نمی توانند مراکز ترک اعتیاد ماده 16 راه اندازی کنند، تصریح کرد: مراکز ترک اعتیاد ماده 16 که در اصفهان وجود دارد پاسخگوی نیاز استان نیست و با نیاز استان فاصله زیادی دارد، امیدوارم با استفاده از این مراکز باشد. ساختمان شهرداری ورود در باغ فدک برای بهبود وضعیت.

یارمحمدیان گفت: مسئولیت مراقبت پس از خروج افراد تحت تکفل از این مراکز بر عهده معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است و کمیسیون نیز مسئولیت این موضوع را بر عهده دارد.

وی در خصوص سرشماری معتادان در اصفهان افزود: در گذشته گفته می شد اصفهان بین 3 تا 6 هزار معتاد مرد و زن دارد. این آمار هر 5 سال یکبار به روز می شود و مجدداً آمار بر اساس شاخص های موجود اعلام می شود. “

محسن یارمحمدیان در پایان گفت: به طور کلی می‌توان گفت که آمار معتادان تقریبی است، زیرا این آمار بر اساس معتادانی است که دستگیر شده‌اند یا برای متادون به مراکز ترک اعتیاد یا مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند. “.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید