فعالیت 16 مرکز بازپروری معتادان در خراسان شمالی/ خیران در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد فعال شود.


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898484

محسن تحدی مقدم با اشاره به وجود 16 مرکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 439 نفر در این مراکز پذیرش و خدمات می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن توحیدی مقدم مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به اینکه 15 مرکز اقامتی بهبود و بازپروری معتادان متجاهر و یک مرکز ماده 16 در استان خراسان شمالی وجود دارد، گفت: بر اساس این گزارش. آمار ثبت شده در حال حاضر 439 معتاد متجاهر وجود دارد که در این مراکز پذیرش و خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه پیشگیری، مدیریت درمان و توانمندسازی و حمایت از بهبود یافتگان در امر اعتیاد در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: حمایت اجتماعی، بهبود مستمر، ارتقای کیفیت زندگی، بازگشت به جامعه از جمله فعالیت های ارائه شده به بیماران است. در مراکز خدماتی

این مسئول اضافه کرد: شایان ذکر است که نگاه جامعه به مصرف کنندگان و معتادان نیازمند اصلاح است.

وی یادآور شد: وظیفه همه آحاد جامعه نسبت به افراد درگیر اعتیاد است که به گونه ای عمل کنند که این افراد کمترین آسیب را به خود و خانواده خود وارد کنند و مهم ترین کاری که می توانیم انجام دهیم ایجاد انگیزه برای اقدام و بودن است. تشویق به ترک کردن

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: مردم و جامعه در قبال آسیب های اجتماعی مسئول هستند و اعتیاد منشأ بسیاری از آسیب هاست، بنابراین این فرهنگ که مردم و خیرین در زمینه هایی غیر از اعتیاد فعالیت و همکاری می کنند باید اصلاح شود و در این ب بخش (پیشگیری و درمان اعتیاد) بسیاری از اقدامات خیریه را می توان انجام داد.

توحیدی مقدم تصریح کرد: زمانی که سازمان ها و نهادهای مختلف اقدامات خوب و موثری در زمینه پیشگیری انجام دادند، شاهد نتایج خوبی بودیم و هزینه های درمانی و کاهش هزینه های مجرمانه کمتری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در آگاهی مردم دارند و باید از این نقش موثر برای ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد استفاده کرد.

توحیدی مقدم بر فرهنگ سازی و تغییر نگاه جامعه توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی در حال حاضر تسهیلاتی را برای افرادی که پاک و درمان شده اند و دارای هنر و مهارت هستند در نظر گرفته است تا از طریق وی توانبخشی شوند. به روشی خوب وارد جامعه شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید