ما سندی معتبرتر، مؤثرتر، قابل اعتمادتر و قابل دسترس تر از قانون اساسی نداریم


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915243

قالیباف از همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی؛

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: هیچ سند معتبر، مؤثر، قابل اعتماد و قابل دسترسی که نزدیک ترین، در دسترس ترین و مطمئن ترین راه برای تعریف رابطه و انسجام بین دولت، مردم و جامعه و حفظ یکپارچگی باشد، وجود ندارد. کشور و وحدت ملی آن.» ما قانون اساسی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی در همایش ملی پاسخگویی در اجرای قانون اساسی صبح امروز (شنبه 21 آذرماه) به مناسبت روز مشروطه در محل سالن اجلاس سران و با موضوع ارزیابی راهکارهای موثر برگزار شد. برای اعمال قانون اساسی به استناد اصل 113 قانون اساسی و تفسیر شورا امنیت بر اساس این اصل به همراه سایر سران قوا حضور داشت.

قالیباف در این همایش گفت: در ابتدا از طرف خودم برای همه عزیزان و صاحب نظران و اندیشمندان حوزه حقوق از ادارات مختلف دانشگاهی و ادارات دولتی، حوزه های علمیه، برادران و خواهران عزیز آرزوی موفقیت دارم. و همچنین مهمانان خارجی که در این جلسه شرکت می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر ادامه داد: ابتدا به روح فاتح شهدا و امام شهدا درود می فرستم، امامی که جز در راه خدا حرفی نزد و گامی برنداشت. خداوندا و بخصوص به روح پیروز شهید بهشتی که نقش بسیار کلیدی و اساسی در استقرار، شکل گیری و اعتبار قانون اساسی داشت درود می فرستیم و از نزدیکانم در دولت به ویژه برادر عزیزم و مجاهدم دکتر دهقان تشکر می کنم. معاون حقوقی دفتر رئیس جمهور که در این روز عزیز فرصتی را فراهم کردند تا بحث مهمی را در زمینه اجرای قانون اساسی به بحث بگذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه همگی بر اهمیت قانون اساسی و نقش آن در انسجام ملی و وحدت ملی و پیشرفت کشورمان در این راستا اتفاق نظر داریم، گفت: نزدیک ترین، در دسترس ترین و مطمئن ترین راه برای تعریف پیوند و انسجام است. بین دولت، مردم و جامعه و برای حفظ یکپارچگی کشور و انسجام ملی خود، سندی معتبرتر، مؤثرتر، قابل اعتمادتر و قابل دسترس تر از قانون اساسی نداریم، پس همه باید فارغ از گرایش، مذهب، مذهب و سلیقه و … ما باید به قومیتی که در ایران عزیز زندگی می کنند و شهروند جمهوری اسلامی هستند احترام بگذاریم.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید