ما نباید کاری کنیم که جوانان تاوان بی کفایتی و سوء مدیریت خودمان را بدهند.

ما نباید کاری کنیم که جوانان تاوان بی کفایتی و سوء مدیریت خودمان را بدهند.

روز جدید نماینده تبریز در مجلس گفت: در سایر حوزه ها حکومت خارجی بد بود، چرا حکومت دینی ما اینطور شده است؟ جواب مشت و چنگ زدن و مشت است؟ برای اینکه جماعت نسبت به دین بدبین شوند؟ بهتر است روی دیگر سکه که منطق و عقل و برکت جامعه است را به مردم منتقل کنیم.

مسعود مزیکیان نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیت های اخیر برای حجاب، مطالب مطرح شده یا عکس های منتشر شده از برخوردهای گشت ارشاد، گفت: به نظر من آقایان که بنشینند و به جای مردم چنین دستوری بدهند، باید به خودشان فشار بیاورند، به خودشان فشار بیاورند، چه کردند که بچه ای که بزرگ کردیم حالا که کوچک است حرف ما را نمی گیرد، چگونه دولتی را که در دستشان بود تربیت کردیم. 40 سال صدا و سیما و مدارس و رادیو و منبرهایی که جوانان ما اینطور شدند؟ ما می خواهیم تاوان بی کفایتی و سوء مدیریت خود را از فرزندانی که در این جامعه و کشوری که ما انقلاب کردیم به دنیا آمده اند، بپردازیم!

و افزود: کسانی که چنین تفکری دارند افرادی هستند که فقط منطق قدرت را درک می کنند. مردم بد نیستند، حجاب بد نیست. چگونه نشان دادی که او از آنچه گفتی متنفر است؟ پاسخ این سوال را بیابید.

نماینده تبریز ادامه داد: در سایر حوزه ها حکومت خارجی بد بود، چرا حکومت دینی ما اینطور شده است؟ جواب مشت و چنگ زدن و مشت است؟ برای اینکه جماعت نسبت به دین بدبین شوند؟ همانقدر که مردم را مجبور به تنفر می کنیم، بهتر است روی دیگر سکه را که منطق، عقل و برکت جامعه است به مردم منتقل کنیم.

دکتر در ادامه گفت: این روند روند درستی نیست. ما بسیاری از اصول دینی خود را اجرا نکرده ایم و کاری هم نداریم. بعد آمدیم پیش بچه هایی که خودمان بزرگ کردیم، در مدرسه به آنها یاد دادیم، صبح و عصر برایشان آیات و احادیث می خواندیم، این طور شدند، آیا من باید پاسخگو باشم؟

وی خاطرنشان کرد: اگر از من بپرسید تقصیر ماست، تقصیر آنها (جوانان) نیست، اگر این شیوه زندگی خوب است ما نمی دانستیم چطور به آنها بگوییم خوب زندگی کنید.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم نیز گفت: مهم این است که هیچکس حتی فرزند خودش را مجبور به کاری نمی کند. اگر بخواهم فرزندم کاری را انجام دهد، گاهی تشویقش می کنم، گاهی کوتاه است یا گاهی صحبت می کنم. در نهایت سعی می کنم با نرمی و زبان زیبایش او را جذب این کار کنم.

وی خاطرنشان کرد: با کارهایی که انجام می دهند نه تنها نتیجه مثبتی نخواهند گرفت، بلکه برعکس عده ای را نسبت به اعتقادات ما بدبین می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید