ما هیچ نیاز اضافی نداریم/ما مذاکره کنندگان منطقی هستیم


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881456

وزیر امور خارجه گفت: ما هیچ خواسته ای خارج از برجام نداریم و خواسته های ما در چارچوب توافق هسته ای 2015 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیر عبدالخیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود گفت: امروز درباره برخی موضوعات دوجانبه گفتگوهای سازنده ای داشتیم.

وی افزود: در حوزه روابط دوجانبه، ابتدا از آقای عبدالرحمن آل ثانی به دلیل هماهنگی خوب روز گذشته بین متولیان ورزش کشورمان و دستگاه های ذیربط سازمان دهنده این مسابقات تشکر و قدردانی می کنم. جام جهانی قطر.”

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه پس از دیدار سران دو کشور توانستیم کارگروه ها را فعال کنیم و اقدامات لازم برای تسهیل حضور ورزشکاران و هواداران تیم ملی مورد نیاز بود. در جام جهانی قطر».


امیر عبدالخیان وی افزود: به لطف همکاری مسئولان فنی دو کشور به نتایج خوب و رضایت بخشی دست یافته ایم.

وی با صراحت گفت: برخی از تجار ما در گذشته مدت ها با مشکل ماندن در دوحه مواجه بوده اند. سلام امروز این موضوع با وزیر امور خارجه قطر مطرح شد و برای اقامت طولانی مدت تجار ایرانی در کشور دوست و همسایه قطر مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس اداره دیپلماسی در ادامه درباره دور جدید مذاکرات توضیح داد: بدون تقاضا تعالی ما نداشته ایم و خواسته های ما در چارچوب توافق هسته ای 2015 است.


امیر عبدالخیان وی تاکید کرد: قطر در تقویت گفت وگوهای منطقه ای مسیر خوبی را طی کرده و این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در مورد تسهیل حمل و نقل و مشکلاتی که صاحبان لنج های ایرانی به دلیل وضعیت کرونا با آن مواجه هستند صحبت کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکلات و افزایش حجم مبادلات بین دو کشور باشیم. دو کشور

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: درباره تقویت سازوکارهای منطقه ای و همکاری های منطقه ای بحث های مثبتی داشتیم. قطر نقش مثبتی در این زمینه ایفا کرده و گام های مثبتی برای تقویت گفتگوهای منطقه ای برداشته است.


امیر عبدالخیان وی افزود: همچنین از حسن به خاطر میزبانی قطر از نشست گفتگوی ایران و نماینده اتحادیه اروپا و همچنین نشست سه جانبه غیرمستقیم تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: هماهنگی خوب و نقش سازنده و تلاش امیر قطر و وزیر امور خارجه این کشور برای آنج این گفتگوها را تسهیل کنید تا پیشرفت حاصل شود و ما شاهد گام های مثبت و سازنده ای از سوی دوستان قطر در جهت بازگرداندن همه طرف ها به تعهدات خود بوده ایم.

وزیر امور خارجه افزود: تاکید می کنم مصمم هستیم به یک توافق خوب و با ثبات برسیم. برخلاف ادعای برخی رسانه های آمریکایی، ما مطالبات بیش از حد نداریم خواستن و تقاضا کنند توافق ما هیچکدام نداریم و خواسته های ما کاملاً در چارچوب توافقنامه 2015 است.


امیر عبدالخیان وی تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی احساس کند این فرار جامی است، این کار را می کنیم وودی ما بر اساس آنچه در مذاکرات وین در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد بر مذاکره با طرف آمریکایی تاکید کردیم و کشورهای غربی بارها اعلام کرده‌اند که هر چیزی را که مانع نفع اقتصادی ایران از برجام شود، حذف خواهند کرد. خواهد برداشت وجود داشت

وی با بیان اینکه در مذاکرات اخیر دوحه، یکی از موضوعات اصلی که بر آن تمرکز کردیم، تضمین موثر آمریکا در زمینه هر چیزی بود که بر سود کامل اقتصادی ایران از برجام تأثیر بگذارد، افزود: این خیلی زیاد است. برای ما.” خواستن برای کسب تضمین، ایالات متحده باید متعهد شود که جمهوری اسلامی ایران از تمام مزایای توافق 2015 برخوردار خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته به ایران از اجرای آن اطمینان دهد. بار دیگر تاکید می کنم که ما حسن نیت داریم، مذاکره کننده منطقی هستیم و در این مسیر جدی هستیم.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید