ما وظیفه داریم در نظام دستمزدی عدالت را اجرا کنیم

ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783242

رئیس جمهور گفت: پرداخت حقوق به افراد از سوی بیت المال محرمانه تلقی نشود و پرداخت ها با رعایت مقررات قانونی در سامانه مربوطه ثبت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت درباره اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت گفت: نظام حقوق و دستمزد.

رئیسی با بیان اینکه پرداخت حقوق به افراد توسط خزانه نباید محرمانه تلقی شود و باید طبق مقررات قانونی در سامانه مربوطه ثبت شود، افزود: ما موظف هستیم انصاف را در نظام پرداخت اعمال کنیم و عدالت در این محدوده بستگی دارد. در مورد اطلاعات ارائه شده دستگاه های مختلف به سازمان امور اداری و استخدامی گزارش می دهند.

رئیس جمهور گفت: رعایت انصاف در نظام پرداخت به تنهایی بر عهده کارمندان دولت نیست و همه کارکنان دولت اسلامی که حقوق آنها از بیت المال پرداخت می شود باید بر اساس چارچوبی مبتنی بر انصاف پرداخت شود که از نظر کارشناسی و مهارت های افراد و سخت کوشی این نیز یک ضرورت برای تحقق عدالت در نظام دستمزدی است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی مسئول کنترل تورم هستند، خاطرنشان کرد: قیمت ها هستند، نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم را مهمترین وظیفه دولت می دانم و تمام تلاش خود را می کنم. همکاران در دولت نیز باید همین احساس را داشته باشند.

رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به آزادی بیان و آزادی رسانه ها گفت: همه باید به محرمانه بودن این آزادی احترام بگذاریم و در عین حال در نظر داشته باشیم که مهمترین گام در حفظ آزادی بیان و آزادی رسانه هاست. این قانون است.

آیت الله رئیسی با اشاره به گزارش وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه جلسه شورای عالی فضایی بیش از 10 سال است تشکیل نشده است، گفت: آمادگی دارم تا در اسرع وقت و به صورت منظم جلسات همه شوراهای عالی را برگزار کنم. که جلسات کار کارشناسی داشته باشد و برگزاری جلسه به نتیجه مفید جلسات منجر شود.

رئیس جمهور همچنین با تشکر از وزارت جهاد کشاورزی برای خرید خرما و فرآورده های صنعتی سیب از تولیدکنندگان این محصولات در کشور گفت: همه دستگاه ها باید بخشی از اقدامات خود را که مطمئن، صحیح و موثر است اطلاع رسانی کنند. “

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید