ما وظیفه داریم نسل جوان را با تاریخ انقلاب آشنا کنیم و من خمینی را دارم


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843166

دبیر شورای نگهبان گفت: همه ما به عنوان یک وظیفه دینی، انقلابی و سیاسی موظفیم راه و روش امام را به آیندگان و نسل های جوان کشور منتقل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان امروز چهارشنبه (20 خرداد 1401) در جلسه این شورا با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد گفت: 13 خرداد و 5 روز بسیار مهم در تاریخ ایران است تا با مناسبت ها و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب و نهضت اسلامی به طرق مختلف آشنا شویم.

وی افزود: نسل جدید ما آنطور که باید با تاریخ انقلاب و نهضت آشنا نیست و وظیفه همه ما از جمله رسانه هاست که مردم به ویژه جوانان را به بزرگان معرفی کنیم. و شخصیت هایی مثل امام خمینی.

آیت الله جنتی در تبیین شخصیت و ویژگی های امام خمینی (ره) گفت: ایشان به خود، خدا و مردم ایمان داشتند و بر اساس همین اعتقاد به موفقیت نهضت اسلامی اطمینان داشتند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما به عنوان یک وظیفه دینی، انقلابی و سیاسی موظفیم راه و روش امام را به نسل های آینده و جوان کشور منتقل کنیم، گفت: نباید این فکر را بکنیم زیرا در طول عمر پربرکت حضرت امام حضور داشتیم. امام خمینی (ره) و ما آنها را درک کرده ایم، هیچ اجباری نداریم که آنها را به نسل جدید عرضه کنیم.

دبیر شورای نگهبان افزود: امام خمینی (ره) در مقابل ظالم و ظلم جهان و حامی مستضعفان و مستضعفان در برابر مستکبران جهان بود و اینها فضائل و صفات نیکوی جوانان امروز ماست. که باید قدر این فرصت و این نسل آینده را بدانیم که با افکار و اندیشه های امام آشنا شویم.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: تاکید می شود مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها و مدارس برای شناخت بهتر بنیانگذار انقلاب اسلامی باید درس امام شناسی را به برنامه درسی خود اضافه کنند چرا که همه ما در قبال نسل جدید مسئولیم. . “

وی در بخشی دیگر از سخنان خود انتخاب عزت‌آمیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ توسط مجلس رهبری را گامی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:

دبیر هیات امنا تاکید کرد: کارشناسان ملی مردی را به جای امام خمینی(ره) انتخاب کرده اند که از هر نظر شایسته این مقام است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید