مبلغ دریافتی از مابه التفاوت قیمت قدیم و جدید با تحقق تقاضا به بازار یارانه ای منتقل می شود.


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840600

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خراسان شمالی صمت:

مهرداد داوودزاده با اشاره به اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها برای جلوگیری از گران فروشی تمام روغن های موجود در بازار تامین شده است، گفت: بر این اساس مابه التفاوت قیمتی که از روغن های موجود در بازار به دست می آید باید به حساب هدفمندی یارانه ها منظور شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد داوودزاده معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با عصرتراک گفت: در بازار موجود باشد. انجام شده.

وی ادامه داد: بر این اساس در انبارهای استان خراسان شمالی شکر، مرغ، روغن، برنج، گوشت وجود دارد و مشکلی برای تامین ذخایر وجود ندارد.

داوودزاده با بیان اینکه نفت یک معضل جهانی است و مختص ایران و استان خراسان شمالی نیست، افزود: با توزیع 4200 تن یارانه کشور به کشورهای دیگر رفت که پس از آزادسازی یارانه ها باید جلوی آن گرفته می شد. ، این یارانه وارد کشور شده و به دست مردم می رسد.

این مقام مسئول یادآور شد: در زمان کمبود نفت در بازار، کارخانه ها به دلیل افزایش قیمت ها، تحویل این محصول به استان ها را کند کردند، اما از پنجشنبه گذشته و همزمان با آغاز طرح آزادسازی یارانه ها، اعلام شد که همه روغن ها در حجم ها و انواع مختلف با قیمت مصوب فعلی به فروش می رسد.

داوودزاده گفت: با اعلام آزادسازی یارانه ها و افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار مغایرت هایی به وجود آمد، زیرا با توجه به اینکه قیمت ثبت شده روی کالاها قیمت قدیم بود، بلافاصله موجودی انبارها بر اساس سفارش اعلام شده فروشندگان و مدیران عمده و اعلام شد که اقلام با قیمت جدید به دست مصرف کننده می رسد.

وی یادآور شد: اصناف موظف بودند مبلغ دریافتی از مابه التفاوت قیمت مصوب جاری و مصوب قبلی را به حساب هدفمندی یارانه ها واریز کنند و در واقع مدیران و عمده فروشانی که قبلا نفت داشتند، به دلیل مابه التفاوت مبلغی را دریافت نکردند. در روغن

مسئول تنظیم بازار استان خراسان شمالی گفت: در نخستین روزهای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به دلیل تقاضای زیاد در برخی نقاط استان صف هایی تشکیل شد اما اکنون تقاضا واقعی است و بازار آرام است.

داوودزاده گفت: اجرای این طرح باعث می شود عرضه و تقاضا که از مولفه های اصلی تنظیم بازار هستند راهگشا باشد. به عنوان مثال مرغ گرم با قیمت 59 هزار و 800 تن در هر کیلوگرم در سراسر کشور تصویب شد اما در کارگروه نظارتی. بازار استان این قیمت کیلویی 55 هزار تن را تصویب کرد که در روزهای آینده به 50 هزار و 500 تن و 43 هزار تن و 40 هزار تن رسید و در صورت ادامه به همین روال، قطعا قیمت کمتر خواهد شد.

این مسئول گفت: با تحقق عرضه و تقاضا، بازارها عادی شده و در روزهای ابتدایی اجرای طرح با توجه به رشد تقاضا، 78 تن مرغ گرم و 50 تن مرغ منجمد در استان به فروش رسید. کمتر از یک روز و مردم به احتکار خانگی روی آوردند.

داوودزاده گفت: سایر کالاها نیز به همین شکل بوده و نفت در نهایت به حالت عادی خود می رسد و به همین ترتیب با کاهش تقاضا، قیمت ها به حالت واقعی می رسد.

وی در خصوص کمبود روغن در برخی مغازه ها و فروشگاه ها توضیح داد: برای تامین روغن مغازه داران کمبود و مشکلی وجود ندارد. و هیچ کمبودی وجود ندارد.

داوودزاده گفت: این تا زمانی است که حتی پس از آزادسازی یارانه ها، عمده فروشان برای فروش نفت به مردم به صورت خرده فروشی اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: دلیل استقبال نکردن فروشندگان از عرضه نفت توسط عمده فروشان نبود سرمایه در گردش است تا بتوانند نفت کمتری خریداری کرده و در اختیار مردم قرار دهند و دوباره خریداری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت برنج در بازار تغییری نداشته و با قیمت قبلی عرضه شده است، گفت: بخش خصوصی نیز 700 تن برنج پاکستانی وارد کرده و مشکلی از این بابت نداشته است.

داوودزاده از واردات 621 تن شکر در استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: در حال حاضر تغییری در قیمت شکر در بازار اعلام نشده است و شکرهای بسته بندی شده یک کیلوگرمی با قیمت 15 هزار تن به فروش می رسد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید