متاسفانه برخی هنوز با تجهیزات و دانش فنی هپکو آشنایی ندارند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ علیرضا میکانی، قائم مقام مدیرعامل هپکو اراک در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر ظرفیت تولید هپکو، با اشاره به توانمندی های فنی و مهندسی منحصر به فرد این شرکت عظیم با 6 هکتار سالن تولید فولاد ماشین آلات راهسازی و معدنی توضیح داد: بزرگترین “شال سطل” کشور (12 متر مکعب) در حال حاضر توسط کارگران و مهندسین توانمند هپکو تولید می شود و هپکو با سرمایه گذاری در تولید ماشین آلات معدنی “استراکچر استیل” و راهسازی به خودکفایی کامل دست یافته است.

قائم مقام مدیرعامل هپکو گفت: متاسفیم که گاهی دوستانی که بر صندلی های تصمیم گیری تولید کشور می نشینند از این امکانات و امکانات و دانش فنی هپکو اطلاعی ندارند و یا اظهار بی اطلاعی می کنند.

میقانی با بیان اینکه هپکو ظرفیت تولید قطعات فوق سنگین تا 230 تن را در خط تولید سنگین خود دارد، ادامه داد: تجهیزات موجود در کارخانه هپکو امروز این امکان را به هپکو می دهد که علاوه بر نصب، تولید کننده قطعات تخصصی ماشین آلات راهسازی نیز باشد. و معدن باشد و در همین راستا امسال 100 تن کمپرسی برای معادن کشور تامین می کنیم.

وی افزود: برندهای دیگری مانند هپکو، مهندسی و سازه و برخی قطعات خاص در دنیا و در صنعت معدن و راه سازی تولید می شود و تولید موتور و گیربکس در این صنعت تقریباً منحصراً در یک یا دو شرکت خاص است. . . “

قائم مقام هپکو گفت: هپکو چیزی از برندهای بلز، NHL، سانی یا سایر برندهایی که امروزه در کشور وجود دارند و آنها را تولیدکننده می دانند و شاید هپکو به دلیل ارتباط با شرکت های گذشته و دانش مهندسی داخلی و کارگران نخبه شاغل در شرکت حتی از بسیاری از این شرکت ها جلوتر هستند.


هپکو ماشین آلات استراتژیک زیادی را در بخش معدن ارائه می دهد / ظرفیت تولید سالانه حداقل 250 بیل در هپکو

میکانی با انتقاد از سوء تفاهم هایی که در برخی رسانه ها درباره ظرفیت تولید هپکو وجود دارد، گفت: ظرفیت تولید هپکو حدود 3 هزار دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی و معدنی در سال است که در گذشته به رکورد تولید 2800 دستگاه در سال می رسید. “

وی با تاکید بر اینکه تولید هپکو منوط به سفارش به موقع مشتریان و بخش معدن است، گفت: هپکو این ظرفیت را دارد و لازم به ذکر است در سالی که هپکو به دلیل مشکلات خصوصی سازی تولید بیل کمی داشت، ظرفیت تولید هپکو کم نیست. و ظرفیت تولید بیل شرکت حداقل 150 دستگاه در سال برای تحویل معادن می باشد.

قائم مقام مدیرعامل هپکو ادامه داد: برای بیل های نیمه سنگین مانند بیل های 40 تنی، هپکو می تواند سالانه تا 100 دستگاه تولید کند، البته این مستلزم آن است که قطعات نهایی هپکو به موقع نهایی شود تا بتوانیم سفارش ساخت قطعات را بدهیم. برای تولید

مدیر ارشد هپکو خاطرنشان کرد: اگر شرایط و دستورات به گونه ای باشد که از این به بعد 1402 برنامه ریزی کنیم، به راحتی می توانیم تا 250 بیل در هپکو تولید کنیم.

وی گفت: این ظرفیت در مقایسه با ظرفیت شرکت های معتبر نه خیلی زیاد است و نه خیلی کم. برخی می گویند ظرفیت اعلام شده هپکو از کوماتسو بیشتر است.

میکانی گفت: هپکو در سال‌های اخیر ماشین‌آلات استراتژیک زیادی را در بخش معدن تحویل داده و محصولات خود را به بازار عرضه کرده و سعی می‌کنیم به هیچ وجه از استانداردهای روز دنیا عدول نکنیم.

وی اذعان داشت: بیل‌هایی که هپکو به بخش معدن تحویل می‌دهد با بیل‌هایی که وارد کشور می‌شود کاملاً متفاوت است و یکی از دلایل شیطنت‌هایی که همیشه علیه هپکو وجود داشته، آشنایی کافی با دستگاه‌های کانفیگ هپکو است. “


در هیچ کجای کشور دانش فنی و مهندسی برای کامیون و کمپرسی هپکو وجود ندارد / ظرفیت تولید سالانه 100 تا 150 کامیون معدنی هپکو

قائم مقام هپکو با تاکید بر اینکه خودرو را نباید صرفا با موتور و سیستم هیدرولیک آن سنجید، گفت: اگرچه موتور و هیدرولیک نقش مهمی در خودرو دارد، اما دانش مهندسی از ساختار، ساختار و انتخاب سایر اجزای خودرو. از نقاط قوت هپکو و امیدواریم با تولید بیل مکانیکی فله، کامیون و کمپرسی در بخش معدن و راه، سال 1402 را با ظرفیت مناسبی که به موقع برای سفارش آنها دریافت کردیم آغاز کنیم.

میکانی ادامه داد: ما معتقدیم وقتی صحبت از کمپرسی و کامیون می شود، هپکو در هیچ کجای کشور این همه دانش درباره این دستگاه ندارد، چه از نظر مهندسی و انتخاب قطعه و چه از نظر ظرفیت تولید.

وی گفت: هپکو از دیرباز در زمینه تامین کامیون های کمپرسی در بخش معدن فعال بوده است. گزینه های مورد نیاز برای این ماشین ها مشخص است.

وی ادامه داد: هپکو از سال گذشته تولید کامیون های 65 تنی برای معادن ایران را آغاز کرد زیرا معادن ما خاص هستند و ماشین آلات در معادن مختلف به آپشن ها و تجهیزات مختلفی نیاز دارند.

میکانی افزود: روی طراحی و تولید این دستگاه از نظر مهندسی و کانفیگ کارهای زیادی انجام شده و در نهایت به دستگاهی رسیده ایم که امروز در دست تولید است و به عنوان یکی از کامل ترین ها به معادن عرضه می شود. کامیون‌ها در ماه‌های اخیر «او در حال حاضر در معدن معدن یزد مشغول به کار است و منتقدان می‌توانند عملکرد این دستگاه را از نزدیک ببینند.

مديرعامل هپكو با تاكيد بر اينكه تعميق عمق ساخت اين ماشين نياز به نگهداري و سفارش صحيح دارد، گفت: در حال حاضر هپكو ظرفيت حدود 100 تا 150 كاميون مواد معدني را در سال دارد و انتظار حمايت از تعميق ساخت داخل محصولات ليفتينگ را داريم.

وی با اشاره به برخی ویژگی های کامیون معدنی 65 تنی هپکو گفت: در حال حاضر این خودرو دارای ویژگی های خاصی است که برای آن در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به مدیریت اضطراری اشاره کرد که آپشنی بود که فقط در کمپرسی های کوماتسو وجود داشت و خوشبختانه وجود داشت. هپکو موفق به سوار شدن این خودرو شد.«این آپشن را نصب کنید و این دستگاه در حال حاضر مجهز به فرمان اضطراری است.

قائم مقام مدیرعامل هپکو گفت: انتظار داریم معادن مختلف کشور درخواست خود را ارائه دهند و سعی می کنیم بهترین دستگاه را متناسب با شرایط معادن آنها معرفی کنیم.


ما نیازمند سیاست واردات دولتی، حمایت از تولید داخلی هستیم/ واردات بدون مجوز را به گورستان تبدیل کنیم

میکانی در خصوص موضوع واردات تجهیزات راهسازی و معدنی گفت: اخیرا مطالبی در فضای مجازی منتشر شده که محتوای آن بسیار تعجب برانگیز بود چرا که در پاسخ به این سوال که تصمیم واردات چه ربطی به دولت دارد. می‌داند، اما به‌عنوان فردی که سال‌ها در زمینه تولید و استخراج فعالیت می‌کنم، می‌گویم قطعاً نیازمند سیاست‌گذاری دولتی در زمینه واردات، حمایت از تولید داخلی و حمایت از واردات محصولات غیرساخته هستیم.

وی افزود: اگر دولت به این موضوع رسیدگی نشود اتفاقی که در چند سال گذشته افتاده است رخ می دهد و امروز ماشین آلات زیادی در معادن ما هستند که بدون هیچ پشتوانه ای وارد قبرستان ماشین آلات شده اند.

وی ادامه داد: هیچ کشوری به اندازه ایران مولتی برند نیست، یعنی تقریباً همه برندهای فعال در حوزه معدن را در کشورمان می‌توانیم از کیفیت پایین گرفته تا باکیفیت بالا پیدا کنیم و دلیل آن این است که هرکس مطابق با خودش یک ست دارد. شرایط.» معاون شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو.

میکانی گفت: این دستگاه چندبرندی اگر با سیاست درستی که هم تولید داخل و هم حمایت رفاهی در نظر گرفته شود، معادن خود را رعایت کنیم، قطعا سالانه ارز زیادی به دلیل آسیب قطعات به خارج از کشور صادر خواهد کرد. خروج ارز از کشور

وی افزود: وقتی دو یا سه برند را در کشور نهادینه کنیم که ملزم به داشتن خدمات پس از فروش و نگهداری قطعات هستند، از اینکه هرکسی با شرایط خاص خود و معمولا برای این کار خودرو وارد می کند، نتیجه خیلی بهتری می گیریم. هدف، واحد پول کشور است.

وی گفت: قطعات و خدمات نیز نیاز به واردات دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید