مترو به سرمایه بیشتری نیاز دارد/ ایجاد بانک نما در پایتخت


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912952

شهردار تهران گفت: هر آنچه در مترو مشاهده شد را عملا پیگیری کردیم و به جمع بندی کامل رسیدیم. مترو بسیار سرمایه بر است و نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر مدیریت در مترو تهران اظهار داشت: نوع مدیریت و نحوه نگاه به ایفای مسئولیت در شهرداری تهران. متفاوت هستند. هر کس مسئولیت می پذیرد باید اقدام کند. در ابتدای کار در مرکز ارزیابی نوع کارمندان را مشخص کردیم و دستورات یک ساله را صادر کردیم.

شهردار تهران با اشاره به انتخاب ۹۷ درصدی مدیران شهرداری در درون بدنه خاطرنشان کرد: احکام مدیران یک ساله صادر شد اما حکم اکثر آنها تمدید شد. همه می دانند که برای رسیدن به اهدافشان نباید حتی یک روز را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه تا به امروز فردی را به عنوان مسئول بهره برداری از مترو انتخاب کرده ایم، یادآور شد: پس از ارزیابی های انجام شده سرپرستی با سابقه مدیریت به صورت موقت انتخاب شد، سپس معاون انتخاب کردیم و در حال حاضر آقای درشتی مدیریت مترو را بر عهده دارد. شرکت اپراتور مترو تهران تکمیل شد. باید به سمتی برویم که رفتار و عملکرد مترو با هم هماهنگ باشد که از قبل کاملا هماهنگ شده است.

زاکانی از برگزاری جلسه ای سه ساعته در مترو در روز یکشنبه خبر داد و گفت: ما عملاً همه موارد مربوط به مترو را پیگیری کردیم و به نتیجه کامل رسیدیم. سرمایه گذاری بیشتر

شهردار تهران در خصوص مشوق های ساخت و ساز گفت: نمای ساختمان یکی از گلوگاه های صدور پروانه است و بر این اساس دو نوع کار دنبال شده است. یکی از این موارد، نماهای قالبی بود که مورد تایید کارشناسان است و بر اساس آن افراد می توانند دیدگاه خود را از بین آنها انتخاب کنند. برای اینکه ناما در کمیسیون انتخاب شود، کار باید با سرعت بیشتری انجام شود. پس از تایید دیدگاه ارائه شده توسط سازنده، موضوع بلافاصله وارد خزانه کمیته دیدگاه می شود و منجر به این می شود که از خلاقیت مردم نیز حمایت شود.

وی با بیان اینکه بهترین نما آن است که هویت شهر را ایجاد کند و تاریخ کشور را نشان دهد، یادآور شد: در گذشته ساخت و ساز بدون در نظر گرفتن درآمد سرانه انجام می شد و هزینه ها به تهران تحمیل می شد و دستورات آن صادر می شد. اساس این هزینه های بسیاری بر دوش مردم انداخته شده است. مثلاً در نفرآباد یک محیط شهری بدون حفاظت ایجاد شد و همین امر منجر به مشکل فرد ساکن در این محیط شد.

زاکانی افزود: قاعده ای تعیین کرده ایم که بر اساس آن به سمت مردم و توسعه شهر برویم و این قاعده رانت ایجاد نمی کند. باید دست و پای روابط ویژه تهران بسته شود و بر این اساس در دستور کار قرار گیرد تا به مردم ظلم نشود. چندین دهه است که مشکلات و گره هایی برای مردم ایجاد شده است و ما به دنبال این هستیم که گره ها را باز کنیم زیرا مردم ما بسیار بزرگ هستند و نیاز به کمک و خدمت دارند.

وی با اعلام اینکه صبح امروز به مدت حدود سه ساعت و نیم در تهران با قوه قضائیه جلسه داشتیم، گفت: در این جلسه حل همه مشکلات و گره های موجود را بررسی کردیم. بسیاری از مجوزهای تهران نیاز به مجوز دستگاه های دیگر دارند و ما در حال رصد موضوع هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید