نمونه هایی از قانون شفافیت قوا نیاز به مطالعه بیشتری دارد


ساعت: 20:07
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856071

مهرداد باوج لاهوتی گفت: ابتدا باید مصادیق قانون شفافیت قوا استخراج شود و روی این مصادیق کار کارشناسی شود و دغدغه دستگاه ها در نظر گرفته شود و بعد به قانون تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد باوج لاهوتی، کارشناس سیاسی و نماینده سابق مجلس درباره رد شفافیت قانون از سوی شورای نگهبان به تهران نیوز گفت: قانون باید جامع باشد و برخورد گزینشی و گزینشی با قانون نداشته باشد. اگر قرار است قانون شفافیت قوا تصویب شود، باید جامع و فراگیر باشد.

وی افزود: باید به مردم به عنوان محرم خود نگاه کنیم و تا زمانی که مردم را محرم ندانیم قطعا بسیاری از مشکلات حل نشده باقی می ماند.

این نماینده سابق مجلس گفت: در واقع اگر می خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم باید به دور از تبعیض تصمیمات درست و منطقی بگیریم. نمایندگان مجلس از حقوق مردم و منافع نظام و منافع ملی دفاع می کنند، بنابراین لازم است قبل از هر تصمیم و مصوبه ای تعادل ایجاد شود تا نه هیئت امنا آن را رد کند و نه سایر نیروها اعتراض کنند.

باوز لاهوتی با اشاره به اینکه یکی از راه های مبارزه با فساد شفافیت است، گفت: شفافیت محدودیت هایی دارد و باید برای آن خطوط قرمز ترسیم شود. به عنوان مثال، اطلاعات محرمانه دستگاه های نظامی و امنیتی و دستگاه هایی که در خط مقدم مقابله با دشمن و توطئه های آنها ایستاده اند، نباید شفاف باشد، زیرا شفاف بودن اطلاعات این دستگاه ها به معنای به خطر انداختن منافع و امنیت کشور است. . .

وی گفت: مجلس باید در حوزه شفافیت بسیار هوشمندانه عمل کند تا از دو طرف از پشت بام نیفتد. نمایندگان مردم باید شرایط و الزامات را به درستی درک کنند و به جای رفع بسیاری از مشکلات کشور، صرفاً به خاطر شعار و کار تبلیغاتی، قوانینی را تصویب نکنند، قوانینی که مکمل این مشکلات است.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم ابتدا مصادیق شفافیت ترسیم شود و روی این مصادیق کار کارشناسی شود و دغدغه های دستگاه ها در نظر گرفته شود و سپس به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید