مجیدی به تجربه بیشتری نیاز دارد

مسعود اقبالی روز یکشنبه افزود: فوتبال امروز جهان نیازمند عواملی است که باید در نظر گرفته شود و باید دید کدام یک از این عوامل در فوتبال ما وجود دارد.

وی ادامه داد: برای انجام یک بازی باکیفیت نیاز به مهارت های فردی، گروهی و تیمی داریم که شامل دفاع و تهاجمی می شود. توجه به عوامل فیزیکی و روانی بازیکنان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا در زمین بازی این عوامل تاثیرگذار خواهند بود و می توانند نتیجه بازی را تعیین کنند.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: در مسابقاتی مثل شهرآورد که فشار روی بازیکنان و کادر فنی زیاد است باید بدانید در تیم خود و جناح حریف چه می گذرد. اگر هر دو تیم خودی بودند، بازی بسیار بهتری را شاهد بودیم، اما به دلیل کم توجهی، دیدیم که استقلال و پرسپولیس هر دو افت کرده اند و اثرگذاری خودشان را ندارند.

اقبالی افزود: استقلال در شهرورد تهران با سیستم 2-4-4 به میدان رفت و پرسپولیس هم یک مهاجم را در برنامه خود داشت. استقلالی ها اگرچه در نیمه دوم سعی کردند پرسپولیس را در خط هافبک تحت فشار قرار دهند و به نتیجه رسیدند اما به دلیل عدم تمرکز در این راه ناکام ماند و در دقیقه 90 بازی نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: وقتی در ضربات آخر نتوانیم موفق شویم طبیعی است که گل رد و بدل نشود. به آمار ضربات در شهرورد نگاه کنید، همه چیز مشخص است. در مسابقاتی که وزن روانی دارند هنوز توانایی عبور و رسیدن به یک سوم دفاعی حریف را نداریم اما در ایجاد تناقض و حواشی استاد هستیم.

پیشکسوت استقلال گفت: در فوتبال مدرن بازیکنان قبل از اینکه توپ را به دست بیاورند تصمیم می گیرند اما در فوتبال ما وقتی توپ می گیریم به دنبال همدیگر می گردیم و فرصت از دست می رود. علاوه بر این، با افزایش استرس کار دشوارتر می شود، به همین دلیل است که شهرسازی معمولا آزاردهنده و بی روح است.

اقبالی در پاسخ به این سوال که جنجال ها و حواشی ایجاد شده توسط کارکنان استقلال تا چه اندازه در نتیجه شهرنشینی تهران موثر بوده است، افزود: بازیکنان ما حرفه ای نیستند و خیلی راحت تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار می گیرند. در فوتبال ما هر حرکت و عمل و صحبتی که از روی نیمکت یا از مدیریت و مربی می آید در زمین دیده می شود اما برخی آقایان هنوز آن را نمی دانند.

وی گفت: هنوز بلوغ تاکتیکی نداریم و حواشی را نمی دانیم. وقتی مدیریت باشگاه قبل از بازی مهمی مثل شهرآورد همه جنجال ها را به راه می اندازد، مشخص است که این تنش باید در جایی تاثیر داشته باشد و این چیزی است که در زمین مسابقه شاهد آن هستیم.

پیشکسوت استقلال با اشاره به برگزاری شهرهای مختلف جهان، یادآور شد: دیدار تیم های شهرستان در همه جای دنیا جذاب و دیدنی است اما در اینجا باید امیدوار بود که این بازی با سایر مسابقات قبلی متفاوت باشد. چرا بازیکن باید همیشه به جای توجه به بازی به دنبال درگیری، تنش، اعتراض و مواردی از این دست باشد و بارها شاهد بوده ایم که در رفتار، گفتار و کردار بازیکنان می توان جنبه های مختلفی از اعمال تهاجمی را مشاهده کرد.

اقبالی تاکید کرد: بازیکن به مربی و کادر مدیریتی باشگاه نگاه می کند و هر رفتار و اظهاراتی را در هر لحظه زیر نظر دارد و به همان سبک رفتار می کند. فرهاد مجیدی باید بداند برای موفقیت به چه عواملی نیاز دارد و بر اساس آن عمل کند. «امیر قلعه نویی» را ببینید، او کم کم به یک مرد بزرگ فوتبال تبدیل شده است و امروز آرامش او مثال زدنی است و این تجربه به مرور زمان به دست آمده و بر اساس یک روند عادی است و فرهاد باید این مسیر را طی کند. . او خیلی جوان است و نیاز به تجربه دارد و باید اعتراف کنیم که هنوز کار زیادی برای مسابقات بزرگ وجود دارد.

تیم های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران و در پایتخت 97 پایتخت شب گذشته (شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید