مجلس با درخواست دولت برای اجرای دیپلماسی اقتصادی موافقت کرد


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908834

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درخواست جمعی از نمایندگان برای بررسی فوری تکلیف دولت در طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی را بررسی کردند اما با آن موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس درخواست جمعی از نمایندگان را برای بررسی الزام دولت برای طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت زنجیره ارزش در حوزه های صنعتی، تولیدی و خدماتی بررسی کردند، اما مخالفت کردند .

در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح به عنوان یک فوریت موافقت کردند.

عزت الله اکبری طلاپشتی به عنوان نماینده کاندیدای این طرح به دو صورت اظهار داشت: کار مشترک این پروژه بین کمیسیون صنایع و حراست مجلس شورای اسلامی ایجاد شد و نظرات کارشناسان در مجلس اخذ شد. در این طرح از نظرات مرکز تحقیقات علمی، وزارت اقتصاد، وزارت امور خارجه و منطقه آزاد نیز استفاده شد. این طرح یکی از طرح های مهم شورای اسلامی است که راه را برای مشارکت در اقتصاد بین الملل هموار می کند.

و ادامه داد: رهبری بارها تاکید کرده اند که باید از ظرفیت همسایگان و منطقه استفاده شود. این الزام رهبری نباید سر جای خود باقی بماند. اقتصاد جهانی شاهد مفاهیم جدیدی از جمله تغییر اساسی سیستم های تولید و خدمات، استفاده از هوش مصنوعی و نقش استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان است. همه کشورها آرزوی داشتن سهم قابل توجهی از اقتصاد جهانی را دارند.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی تصریح کرد: هدف ما زمینه سازی برای ارتباط راحت تر با اقتصاد جهانی است. ما در این طرح به دنبال دستگیری دولت هستیم تا قوانین و مقررات دست و پاگیر را حذف کرده و عضویت در سازمان های بین المللی مانند شانگهای را آسان کنیم. هدف ما در این پروژه ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد بین الملل است.

دیدگاهتان را بنویسید