محبوبیت جهانی شهید سلیمانی با اعمال سلیقه کم نمی شود/ هشتگ «قهرمان» در راس ترندهای فضای مجازی قرار دارد.

ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794493

دفاع شخصی در اینستاگرام با حذف قهرمانان توخالی غرب;

در حالی که میلیون‌ها کاربر فضای مجازی در روزهای منتهی به دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج کام سلیمانی از این شهید والامقام ابراز احساسات و عواطف کردند، در برخی بسترهای مجازی با سلیقه‌ها مواجه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; ملت ایران از دیرباز عشق و ارادت خاصی به شهدای اسلام داشته است و این عشق قلبی به شهدا در گوشت و پوست و استخوان آنها نهفته است. مردم به انحاء مختلف نسبت به عزیزان از دست رفته خود مودب و محترم بوده اند، اما با گسترش فضای مجازی این ابراز احساسات در فضای مجازی نیز بیشتر نمایان شده است.

امروزه در فضای مجازی شاهد به اشتراک گذاری و ابراز احساسات انسانی هستیم که از این لحاظ با همگرایی بسیاری از افراد همراه است. می توان گفت مناسبت ها نیز نقش زیادی در ایجاد امواج احساسی مجازی دارند. در روزهای اخیر بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی به مناسبت دومین سالگرد شهادت جبهه مقاومت در بسترهای مختلف مجازی به ایفای نقش پرداخته اند.

این اقدامات احساسی مردم نسبت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قابل تعمیم به مردم ایران نیست چرا که همه دنیا از رشادت های این رزمنده دلیر ایرانی آگاه هستند و به برکت تلاش های انسان دوستانه او موجی در فضای مجازی ایجاد کردند.

اما همزمان با این تشدید احساسات در سراسر جهان، برخی از کشورهای غربی که پیش از این با توسعه فرهنگ و گفتمان اسلامی ایرانی مشکل داشتند و اقدامات تخریبی خود را علیه شخصیت ها و مفاخر میهن اسلامی ایران آغاز کردند، در آخرین مورد. پلتفرم‌های مجازی اکشن مانند اینستاگرام با حذف پست‌های کاربران، موضعی صریح در برابر احساسات مردمی و جهانی نسبت به سردار شهید سلیمانی که با هشتگ قهرمان منتشر می‌شود، اتخاذ کردند.

14b277d9 329e 4100 b7c7 29d452687ff4 خبر خاکستری

اینستاگرام با اعمال طعم محبوبیت خود را از دست می دهد

مرتضوی یکی از فعالان فضای مجازی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن محکومیت این کارشکنی اینستاگرام گفت: متاسفانه اینستاگرام به پلتفرمی با فیلترهای تصادفی از سوی مدیران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با حذف پست های مردمی هرگز نمی توان جلوی انتشار حقیقت و افکار واقعی را گرفت، افزود: این اقدام غیرحرفه ای اینستاگرام علیه شهید سلیمانی باعث بی اعتمادی بسیاری از کاربران فضای مجازی به این شبکه اجتماعی شده است.

این جوان هرمزگانی با بیان اینکه شهید سلیمانی امروز به یک چهره جهانی تبدیل شده است، گفت: پس از شهادت این شهید والامقام مردم دنیا با آرمان های انسان دوستانه او بیشتر آشنا شدند.

مرتضوی گفت: مردم ایران اسلامی از این جهاد فرهنگی برای اعتلای مکتب شهید سلیمانی خسته نشده اند و با مسدود کردن اکانت های اینستاگرام خود باز هم تلاش می کنند.

55adaae0 9e9a 48b2 9667 f9a7bccf9463 خبر خاکستری

شهید سلیمانی امنیت را به مردم منطقه داد

حیدری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بهترین راه برای پایان دادن به یک فرهنگ خوب با کمترین هزینه استفاده از فضای مجازی است.

این دانش آموز بندرعباسی فعال در عرصه مجازی با بیان اینکه بیش از امروز شاهد ترویج فرهنگ شهادت در بستر مجازی هستیم، گفت: شهدای انقلاب اسلامی برای ما دین خاصی دارند. من شما را می شناسم.

وی با اشاره به ایام نزدیک به دومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی و ابراز احساسات مردم در این زمینه گفت: امنیت مهمترین مولفه ای است که با رشادت های این شهید بزرگوار برای مردم منطقه به ارمغان آورده است. “

حیدری افزود: همه کسانی که امروز در دنیا به دنبال آزادی هستند از اقدامات شهید سلیمانی و مبارزه او با داعش آگاه هستند و تفاوت کشورهای حامی داعش و کشورهایی که با این وحشی ها مبارزه می کنند را درک می کنند.

وی گفت: کشورهای غربی با حمایت همه جانبه از داعش بار دیگر چهره ضد انسانی خود را نشان دادند. محدود کردن بستر فعالیت های راستگرایان در فضای مجازی یکی دیگر از اقدامات غیرانسانی در غرب است.

d67fc716 d654 4081 ad23 60f97e4242ec خبر خاکستری


شهید سلیمانی زنده تر از گذشته است

بانوی بندرعباسی معظمی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: سانسور مطالب فضای مجازی در ارتباط با شهید سلیمانی نه تنها چیزی از ارزش های این شهید برجسته ایرانی نمی کاهد، بلکه ذهن جهانیان را نیز یاد می گیرد. بیشتر در مورد اقدامات این فرمانده ایرانی. بیشتر تشنه میشی

این بانوی بندرعباسی ضمن محکومیت اقدامات نادرست و ضداجتماعی اینستاگرام افزود: شهید سلیمانی مکتبی است که هزاران انسان دیگر را مانند این شهید بزرگ در سراسر جهان تربیت می کند.

وی گفت: حذف نام این قهرمان ملی و جهانی نمی تواند پایان این مکتب باشد. وی گفت: جوانان ایران و اعضای جبهه مقاومت به عنوان شهید سلیمانی رشد می کنند.

معظمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: در آستانه دومین سالگرد شهید سلیمانی، کاربران دنیای مجازی بار دیگر از آرمان های این شهید خواهند نوشت، نمونه ای که دیروز با درج کلیدواژه «قهرمان» در توییتر شاهد بودیم.

ترور حاج قاسم در فضای مجازی کلید خورده است

نجیبه صدیق کارشناس سایبری هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: هر روز بر وسعت تحریف فضای مجازی افزوده می شود که نمونه آن سانسور مطالب مرتبط با سردار شهید سلیمانی است.

بسادک با اشاره به اینکه کارشناسان رسانه های غربی با تشکیل چند اتاق فکر به دنبال طرح های ضد ایرانی هستند، گفت: اسطوره های ملی ما با فیلتر مجازی مواجه هستند تا فرهنگ غنی کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

این کارشناس فضای مجازی هرمزگانی ادامه داد: سواد رسانه ای مهم ترین موضوعی است که باید در بین اقشار مختلف ترویج شود تا مخاطب تحت تاثیر هیچ پیامی در حوزه مجاز قرار نگیرد.

صادق دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی را فرهنگی غنی برشمرد و افزود: زمانی که دشمنان ایران اسلامی نمی توانند در یک کارزار واقعی با این دولت مقتدر مقابله کنند، ناگزیر باید اقدامات شوم خود را در فضای مجازی با عملیات روانی انجام دهند.

وی با ارزیابی فعالان فضای مجازی کشورمان، تاکید کرد: حضور کاربران در فضای مجازی باید منجر به تأثیرگذاری اجتماعی شود و این اقدام می تواند با حفظ و تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در نظام خانواده، اقتدار کشور و ارتقای سطح شهر همسو باشد. خوب نکات اجتماعی

کارشناس فضای مجازی هرمزگانی درباره اقدامات اینستاگرام در فیلترینگ و حتی حذف بسیاری از پست های شهید سلیمانی در آستانه دومین سالگرد شهادتش، گفت: شهید سلیمانی امروز به عنوان یک تهدید بزرگ برای غربی ها به یک چهره جهانی تبدیل شده است. حساب در حال آمدن است.

بسدگ گفت: امروز ترویج فرهنگ و گفتمان شهید سلیمانی توسط کاربران فضای مجازی موثرتر از حضور شخصی وی است و به همین دلیل نامردان غرب و براندازان نظام به دنبال تخریب این شخصیت جهانی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید