محسن امین زاده: اصلاح طلبان جریان اصلی از توافق حمایت می کنند و با دیدگاه آقای لیلاز مخالفند.

محسن امین زاده: اصلاح طلبان جریان اصلی از توافق حمایت می کنند و با دیدگاه آقای لیلاز مخالفند.

روز جدید محسن امین زاده گفت: اصلاح طلبان جریان اصلی از توافق حمایت می کنند و با نظر آقای لیلاز مخالف هستند.
محسن امین زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با روزنامه اعتماد با اشاره به سخنان سعید لیلاز، اقتصاددان گفت: در شرایطی که تندروها در تل آویو، واشنگتن و تهران آخرین تلاش ها را برای جلوگیری از توافق برجام انجام می دهند. صحبت های دوست عزیزم سعید لیلاز در مورد قدرت هسته ای ایران عجیب بود. سخنانی که با ایمان غالب اصلاح طلبان در تضاد بود.

امین زاده تاکید کرد: البته انرژی صلح آمیز هسته ای بخشی از توان ملی ایران است و افزایش کمی و کیفی صنعت صلح آمیز هسته ای نیز می تواند نقش مهمی در بازدارندگی ایران در برابر تهدیدات هسته ای داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: تصور اینکه بتوانیم در شرایط تحریم جهانی قدرت اقتصادی پیدا کنیم روز به روز بی اعتبارتر می شود. اما اگر سعید تصور کند که بدون قدرت اقتصادی مبتنی بر تعامل با جهان که مبنای تجربه موفقیت آمیز همه پدیده های جدید توسعه از جمله چین است و بدون قدرت نرم و دیپلماسی قدرتمند و مؤثر و بدون خرد در حکومت داری، یک ملت می تواند زیر دهانه تفنگ ها و موشک ها بیفتید ما باید راهی برای رسیدن کلاهک هسته ای به کره شمالی پیدا کنیم.

و افزود: اگر به او اجازه داده شود به میان مردم برود، در آنجا خواهد دید که چگونه مردمی بسیار فقیر و گرسنه و نادان از تمام جهان، در زندگی تقریباً حیوانی، زیر لوله های بیشمار موشک و توپ می پیچد و در خواب می بیند. جنگ با آمریکا برای نجات خود از بدبختی ها فقط در مقبره هایشان آرام می گیرند. جایی که البته جغرافیا به همه احزاب کمک کرده تا این دولت و این ملت را با تفنگ و بمب و رویاها و مقبره هایشان تنها بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید