محسن رضایی: دشمن از روابط منطقه‌ای ایران هراس دارد

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور روز گذشته (پنجشنبه) در سی و چهارمین اجلاس فرماندهان مهندسی رزمی جهاد که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، جهاد سازندگی را به عنوان پدیده ای نوظهور در تاریخ جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. و گفت: جهاد سازندگی زایش یک انقلاب بزرگ بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی از انقلاب اسلامی گذشت. جوانان داوطلب و خودجوش به جهاد سازندگی پیوستند و برای آبادانی روستاهای مناطق فقیرنشین حاضر شدند.

وی افزود: پس از مشاهده اینکه منافقین به دنبال تجزیه ایران هستند، نیروها و رزمندگان جهاد سازندگی وارد میدان شدند و با جاده سازی در کردستان و سیستان و بلوچستان شرایط را برای ورود رزمندگان به این مناطق فراهم کردند.

رضایی با بیان اینکه جهاد سازندگی با شروع جنگ تحمیلی در کنار ارتش، سپاه و بسیج ایستاد و گفت: جهاد سازندگی نهادی آماده بود و آرامش خود را در آرامش مردم می دید. در عملیات فتح المبین، جهاد سازندگی جاده ای ساخت که ما را به مقر صدام رساند.

وی با طرح این سوال که چرا جهاد سازندگی را منحل کردند، تصریح کرد: انحلال جهاد سازندگی یک معماری معیوب بود. از آنجایی که جهاد سازندگی یکی از نهادهای موفق بود، این مسیر باید ادامه یابد.

رضایی با بیان اینکه وقتی فرهنگ و هویت تضعیف شود انسجام و وحدت جامعه از بین می رود، تاکید کرد: وقتی انسجام از بین برود هویت سازی ضعیف و جامعه دچار تردید می شود و تردید بهترین فرصت برای دشمن است. سوء ظن و نفوذ باعث ایجاد جناح ها و جبهه های داخلی می شود و دشمن شروع به جنگ های طلایی می کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه جهاد سازندگی، سپاه و بسیج یک فکر و مسیر هستند، تصریح کرد: فروپاشی جهاد سازندگی موجب تضعیف وحدت و وحدت شد.

وی با بیان اینکه در ایران سه جنگ سیاسی، دفاعی و اکنون جنگ پیشرفت بوده است، گفت: در جنگ سیاسی توانستیم رژیم طاغوت و در جنگ دفاعی رژیم بعث عراق و حامیان آن را شکست دهیم.

رضایی در خصوص جنگ پیشروی که دشمن پس از پیروزی ایران در دفاع مقدس آغاز کرد، گفت: در دو جنگ اول، دشمن داخلی داشتیم؛ ما در دو جنگ اول دشمن داخلی داشتیم. اما ما آنها را در جنگ سوم و جنگ ترقی شکست دادیم، آنهایی که تردید کردند، طرف نفوذی ها را گرفتند و سنگ اندازی کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با استفاده از نفوذ و بلاتکلیفی که ستون پنجم دشمن هستند و همچنین تحریم ها، سعی کردند با محاصره، پیشرفت ما را در جنگ خنثی کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در جنگ پیشرفت نیازمند تفکر جهادی هستیم، گفت: امروز هدف ناامنی در ایران فرار سرمایه گذاران داخلی و خارجی از کشورمان است. امروز دشمن از ارتباطات ایران در منطقه و آسیا و جوانان جهادی ایران هراس دارد و به همین دلیل از یاغیان و اغتشاشگران ایران حمایت می کند.

وی ادامه داد: امروز سیا همه نیروهای خود را به کشورهای اطراف ایران فرستاده است زیرا از موج انقلابیون ایران می ترسد. در جنگ پیشرفت باید به مسیر انقلاب اسلامی بازگردیم. اگر به مسیر قبل برگردیم، جهاد فرهنگی ایجاد می شود. اما اگر جهاد از بین برود فرهنگ و هویت ما از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات، فرهنگ، فناوری و علم جهاد است، خاطرنشان کرد: امروز باید اردوی بزرگی از پیشکسوتان جهاد تشکیل شود و برای آبادانی کشور از آنها کمک گرفت و پرچم جهاد پیشرفت را برافراشته کنیم. . دولتمردان مصمم هستند که بار دیگر پرچم های جهاد مترقی را برافراشته کنند.

دیدگاهتان را بنویسید