محمد مطهری: اگر کسی شعارهای ضد نظام می دهد دستگیرش می کنید و چشم شورش را برمی دارید، اما تصویر بدها را به دلیل عدم مخالفت با نظام بررسی می کنید؟

محمد مطهری: اگر کسی شعارهای ضد نظام می دهد دستگیرش می کنید و چشم شورش را برمی دارید، اما تصویر بدها را به دلیل عدم مخالفت با نظام بررسی می کنید؟

روز جدید دکتر محمد مطهری فرزند استاد شهید مرتضی مطهری در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به کشته شدن راننده زن در اتوبان نیایش نوشت: اینجا جنگل نیست، اتوبان نیایش تهران است که یک مرد در روز روشن به زن حمله می کند.

چرا که نه؟ اگرچه «چهارراه» طبق قانون «مبارز» است، اما سال گذشته ارتکاب همین جنایت در اتوبان کرج – قزوین به مصاحبه شطرنجی با مجرمان و سپس «سکوت روزنامه نگاری» دستگاه قضایی در مورد نتیجه منجر شد. این پرونده بدون پیگیری رسانه ملی. نیروی پلیس مستضعف که برای دستگیری این اشرار جان خود را از دست می دهد یا معلول می شود، انگار نه انگار.

در ایران ما حساسیت ویژه نسبت به دشمن بیرونی و کل دشمنان نظام است و از این رو معمولاً در سخنان مسئولان از دشمنان داخلی جان و مال و ناموس ملت سخنی به میان نمی آید. اگر تجاوز دسته جمعی باشد، اسید می اندازند یا مردم را با قمه می کشند.

نمی دانم چرا با این فجایع تکان دهنده برخورد قاطعانه مسئولانی که در طول این سال ها دست به کشتار مردم زده اند صورت نمی گیرد، اما از منظر بدبینانه این اشرار به دلیل اینکه شعارهای تخریبی سر نمی دهند با نظام مبارزه نمی کنند. مردم را با قمه پاره می کردند، اما مأموران آنها فقط چهره را نشان می دادند، حتی با دستگیری آنها مجازات و مجازات اعلام شد و چشمان شورش آشکار شد.

دیدگاهتان را بنویسید