محور مقاومت متحدترین محور امنیت در خاورمیانه است.

ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797716

علیرضا عرب با تاکید بر اینکه محور مقاومت در میان دیگر محورهای منطقه، منسجم ترین، متحدترین و یکپارچه ترین محور عقیدتی، سیاسی، نظامی و امنیتی در خاورمیانه و غرب آسیا است، مراسم تشییع را تاکیدی دوباره بر آرمان های مردمی دانست. انقلاب و مقاومت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عرب در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص اهمیت روابط ایران و عراق و نقش شهید سلیمانی با اشاره به اینکه در این بین همین بس که حاج قاسم در عراق به شهادت رسید، گفت: آمریکایی ها اهمیت استراتژیک عراق در محور مقاومت را درک می کنند. به درک کامل و همه جانبه رسیدیم که اگر محور مقاومت در عراق آسیب ببیند، جبران ناپذیر خواهد بود.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: در دوره ریاست جمهوری اوباما، ترامپ و بایدن، هیچ یک از این سه رئیس جمهور در مواجهه با ایران به تقابل نظامی اعتقاد نداشتند و اعتقاد نداشتند و در دوره ترامپ تنها یک استثنا وجود دارد که آمریکا مرتکب تروریست و تروریست شده است. اقدام نظامی کرد و این دولت مسئولیت کامل آن را بر عهده گرفت و این شهادت شهید سردار سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همرزمانشان بود.

وی اقدام آمریکایی ها را یک مورد استثنایی دانست و با تاکید بر اهمیت روابط ایران و عراق و اهمیت عراق در محور مقاومت، گفت: عراق به شدت تضعیف خواهد شد.

عرب ادامه داد: این قتل می توانست در جای دیگری انجام شود. اما آمریکایی ها این کار را در عراق انجام دادند و هدف اصلی آنها از بین بردن روابط ایران و عراق بود. اما نه تنها آمریکایی ها نتوانستند به اهداف خود برسند، بلکه این ترور هولناک بر خروج آمریکایی ها از عراق تأثیر گذاشت و خروج آنها را تسریع و تشدید کرد.

کارشناس مسائل بین الملل درباره دلایل عدم موفقیت آمریکایی ها در رسیدن به اهداف خود گفت: دلیل اول این است که روابط ایران و عراق، روابط مذهبی، تاریخی و تاریخی مبتنی بر منافع استراتژیک ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی است. بنابراین این ارتباط بسیار عمیق است و منافع مشترک تاریخی بسیار عمیقی بین این دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دلیل دیگر این است که محور مقاومت منسجم ترین، متحدترین و یکپارچه ترین محور عقیدتی، سیاسی، نظامی و امنیتی در خاورمیانه و غرب آسیا است، گفت: اگر به چهار محور نگاه کنیم، اهل سنت محافظه کار هستند. محور عربستان سعودی، امارات، مصر و اردن؛ اخوان محور اهل سنت، از جمله ترکیه، قطر و متحدان آنها؛ محور سنی بام که با ظهور طالبان در افغانستان تقویت شد و محور مقاومت که از محورهای فوق الذکر است، محور مقاومت دارای ویژگی های زیر است: پدر.

عرب افزود: یکی دیگر از دلایل شکست آمریکایی ها در ترور حاج قاسم این است که شاهد تشییع پیکر باشکوه و تاریخی سران جبهه مقاومت در ایران و عراق بودیم که بر آرمان های انقلاب و مقاومت تاکید و تاکید می کند. این بود؛ چون حاج قاسم نماد انقلاب و مقاومت بود.

وی گفت: در زمان بایدن، استراتژی جدید آمریکا در خاورمیانه کاهش حضور نظامی خود در منطقه است. اما تنها حضور نظامی در این منطقه کاهش می یابد، اما حضور اطلاعاتی، امنیتی و اقتصادی آمریکا مانند گذشته در منطقه باقی می ماند.

وی گفت: اگر بخواهیم چشم انداز محور مقاومت را بررسی و ترسیم کنیم، با توجه به اینکه حضور نظامی، اقتصادی و امنیتی آمریکا در منطقه در حال تغییر است. بنابراین، محور مقاومت باید پیوسته‌تر، هدفمندتر و مردمی‌تر به سمت اهداف خود حرکت کند.

عرب گفت: «زیرا رابطه راهبردی آمریکا و اسرائیل یکی از ارکان و ارکان امنیت اسرائیل در منطقه است. زمانی که آمریکایی ها حضور نظامی خود را در منطقه کاهش دهند قطعاً بر امنیت اسرائیل تأثیر مخربی می گذارد، در حالی که اقتدار مقاومت که محور نظامی، امنیتی و ایدئولوژیک است در منطقه افزایش می یابد و این موضوع برای اسرائیل سخت است. .

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcc11qs42bqi48.ala2.html

دیدگاهتان را بنویسید