مداحان و شاعران مکتب تشیع را به جهانیان معرفی کنید


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803191

سخنگوی ولی فقیه استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه اهل بیت(ع) و شیعیان همواره مظلوم بوده اند، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با زائران مذهبی و شاعران استان یزد با بیان اینکه شعر و مداحی اگر با حقیقت که حقیقت عشق به خداست آمیخته شود بسیار مؤثر است، گفت: شعر این که از دل و جان سرچشمه می گیرد و برای خداست، دل را دگرگون می کند و اثر آن چند برابر می شود.

وی تصریح کرد: اساس همه کارها باید برای خدا باشد و امام خمینی(ره) همواره بر این نکته تاکید داشته اند و او انسانی است که گفتار، کردار و رفتارش با نیت الهی است.

ناصری گفت: در همه حرکت های خود باید امر الهی و احیای اخلاق اهل بیت(ع) و سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را احیا کنیم و راه ما باید راه باشد. احیای امر پیامبر و ائمه اطهار (ع).

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر شاعران آئینی می بینند که شعرشان از راه خدا و اهل بیت (ع) دور است، بدانند که در مسیر احیای اهل بیت حرکت نکرده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از ابتدای اسلام سعی کرده اند از نام خدا، دین، پیامبر(ص) و ائمه(ع) دوری کنند، افزود: اهل بیت(ع) مظلوم و تبعید و شاعر هستند. و مداحان در اشعار و مداحی هایشان این ظلم را نشان دهد و اخلاق و سیره آنها را برای مردم بیان کند.

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود بر جدی بودن توضیحات تاکید کرد و گفت: تبیین و روشنگری در جامعه یکی از مواردی است که مورد تاکید رهبری است و این امر باید در جامعه مد نظر قرار گیرد تا از تحریفات، انحرافات و برگشت پذیری جلوگیری شود. مشکلات. «و… جلوگیری شود.

وی بر توجه جدی مداحان و شاعران دینی به بیان مسائل مهم و سیره و شئونات اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: نیازمند بررسی و تحقیق در حقایق دین به ویژه وقایع شیعه هستیم. مدرسه.”

امام جمعه یزد گفت: امروز زمانی است که می خواهند حقایق را وارونه جلوه دهند و اذهان ولایت و اسلام را نادیده بگیرند و این جهاد مستلزم جهاد است و جهاد در این راستا جهاد تبیین و حوادث و اساس است. اسلام باید ارائه شود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در ادامه این مراسم گفت: تفکر بالاترین عرصه ای است که خداوند در اختیار مردم قرار داده است و اگر از حوزه اندیشه و عقل به طبقه فرودست برسیم به واژه فرهنگ و فرودست آن می رسیم. لایه تمدن است و در لایه پسا تمدن به راه زندگی می رسیم.

سردار رضا پورشمسی با تاکید بر اینکه فرهنگ مجموعه ای از بینش ها و باورهاست، تاکید کرد: مسیر متعالی برای انسان وجود دارد و این مسیر در سبک زندگی انسان تعریف شده است.

وی گفت: خداوند متعال تفکر ما را اندیشه وحدت و تفکر دینی قرار داده است و فرهنگ و بینش و اعتقادات ما برگرفته از معنویت است.

همچنین در پایان این دیدار از تعدادی از مداحان و شاعران آئینی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید