مدارس خراسان شمالی به دلیل آنفولانزا تعطیل نیست


ساعت: 13:33
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906143

ابوالکاسم اکبری گفت: بر اساس آمار مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا در خراسان شمالی در حال حاضر نیازی به تعطیلی مدارس نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالکاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد در خصوص وضعیت دانش آموزان مبتلا به آنفولانزا گفت: ویروس آنفولانزا در هفته های اخیر در سراسر کشور شیوع پیدا کرده است که این بیماری نیز درگیر آن شده است. مدارس .

این مسئول افزود: جلسه کارشناسی روز گذشته با حضور استاندار مرکز خراسان شمالی، مدیر آموزش و پرورش و مدیر بهداشت بجنورد برای بررسی وضعیت بجنوردی با حدود 75 هزار دانش آموز برگزار شد. مشخص شده که وضعیت فعلی تعطیلی مدارس نیست.

اکبری خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از تهویه مناسب در مدارس و دانش آموزان مبتلا به بیماری در خانه استراحت کنند.

وی با اشاره به اینکه درصد غیبت دانش آموزان به حدی نیست که مدارس تعطیل شود، افزود: در صورتی که یک سوم یا نیمی از دانش آموزان کلاس به این بیماری مبتلا شوند، کلاس تعطیل و کلاس به صورت مجازی رصد می شود. این موضوع هنوز تایید نشده است.

وی گفت: مدیرکل آموزش و پرورش یا مدیر شهرستان نمی توانند برای تعطیلی مدارس تصمیم گیری کنند اما در صورت حاد شدن شرایط با هماهنگی فرماندار، معاونت سیاسی امنیتی و دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گیری می شود. ،

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید