مدت زمان انتظار برای صدور کارت سوخت دیگر یک ماه نیست

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921853

گزارش های مردمی حاکی از آن است که بار دیگر با مشکل افزایش زمان انتظار برای صدور کارت سوخت مواجه هستیم. برخی از متقاضیان 6 ماه انتظار برای صدور کارت را گزارش می کنند. همچنین برخی از روش های پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت از دسترس مردم خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که برای بیش از دو برابر خودروها و موتورسیکلت های فعال ناوگان حمل و نقل کشور کارت سوخت صادر شده است، علاوه بر صدور کارت سوخت برای خودروهای جدید، برای افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، کارت سوخت جدید نیز صادر می شود.

فرآیند صدور کارت سوخت المثنی که با ثبت نام پلیس +10 شروع و با صدور کارت سوخت و ارسال آن به دفاتر پستی ختم می شود، از 45 روز تا دو ماه در نیمه دوم سال 97 (پس از شروع سهمیه بندی بنزین) خواهد بود. ). رسید، اما در سال 1999 و در اوج اپیدمی کرونا، زمان این روند روز به روز بیشتر می‌شد.

در سال های 1399 و 1400 همواره با عقب ماندگی و تقاضای انباشته در صدور کارت سوخت مواجه بودیم تا اینکه در فروردین ماه امسال مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تسریع در صدور کارت سوخت و زمان یک ماهه خبر داد. منتظر صدور آن باشیم.

اما سیگنال های مردم نشان می دهد که بار دیگر با مشکل افزایش زمان انتظار برای صدور کارت سوخت مواجه هستیم. برخی از متقاضیان دریافت کارت سوخت المثنی از انتظار ۶ ماهه برای دریافت کارت و برخی از متقاضیان کارت سوخت صفر خودرو اعم از خودرو و موتورسیکلت بیش از ۶ ماه و حتی ۱۰ ماه و بلاتکلیفی در دریافت کارت سوخت خبر دادند و انتقاداتی دارند. وسیله نقلیه آنها

پیش از این امکان استعلام وضعیت صدور کارت سوخت خودرو برای متقاضیان با مراجعه به سایت eploce.ir و استفاده از درگاه هوشمند پیگیری وضعیت کارت سوخت وجود داشت، اما این درگاه از سایت eploce قابل دسترسی است. ir حذف شده است.

یکی دیگر از راه های پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت، استفاده از سامانه پیامکی 1101202040 بود که با ارسال کد VIN کارت خودرو، متقاضیان از آخرین وضعیت صدور کارت سوخت هوشمند مربوط به خودروی خود مطلع شدند. بر اساس تماس تعدادی از متقاضیان با این خبرگزاری، به تازگی این سامانه پیامکی غیرفعال شده و از طریق آن امکان استعلام وجود ندارد.

به گونه ای دیگر امکان پیگیری صدور کارت سوخت با مراجعه به سایت شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir از قسمت پیگیری مرسوله فراهم شد. این گزینه نیز از سایت پست ملی حذف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید