مدیران آلومینیوم گفته اند که نقطه ضعف شما این است که فرد سالمی هستید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; رسول خطیبی که پس از گذراندن فصل رویایی خود با آلومینیوم در لیگ برتر، سرانجام در 26 مرداد 1378 موفق شد پس از 18 سال انتظار با شروع مسابقات لیگ برتر در فصل بیستم این تیم را به لیگ برتر برساند. اگرچه عملکرد خوبی با تیم آلومینیوم داشت. و این تیم با حاشیه هایی از جمله گمانه زنی ها مبنی بر جدایی اش همراه بود اما در نهایت رسول حتیبی ماندگار شد و با عملکرد خوب شاگردانش در پایان نیم فصل توانست در رده ششم جدول قرار گیرد. آلومینیوم.

در پایان نیم فصل اما خطیبی دوباره خبرساز تیم آلومینیوم شد و با جدایی ناگهانی از این تیم و فسخ یکطرفه قراردادش مدیریت تراکتورسازی تبریز را برعهده گرفت و شوک دیگری را به اراکی وارد کرد. فولاد به عنوان غرامت به باشگاه آلومینیوم اراک.

پس از جدایی حتیبی – که البته در تراکتورسازی برای او عاقبت خوبی نداشت – در نهایت با وجود اینکه نام های مختلفی برای نشستن روی نیمکت آلومینیوم اراک مطرح شد، علیرضا منصوریان پس از ارائه رسمی قراردادی را برای هدایت تولیدکنندگان آلومینیوم امضا کرد. در 12 مارس 2010 تا پایان فصل مسئولیت را بر عهده می گیرد.

رکورد منصوریان در آلومینیوم مجموعا 17 بازی لیگ برتر و حذفی با 5 برد، 6 تساوی و 6 باخت است با این توصیف که تیم تحت هدایت منصوریان در 11 هفته متوالی در روندی بدون باخت در او شروع خوبی داشت و پیش بود. او پیشتاز بود اما در 6 بازی آخر فصل فوتبالش نتوانست شکست دیگری را بپذیرد و حتی از جام حذفی حذف شد تا مسیر ادامه همکاری او با آلومینیوم به بن بست و جدایی برسد.

پس از چند هفته بلاتکلیفی در اراک، اما پس از تغییر مدیریت در باشگاه آلومینیوم، اعضای هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم اراک پس از پشت سر گذاشتن کش و قوس های فراوان و ارائه گزینه های مختلف برای سرمربیگری این تیم، در نهایت به اتفاق آرا با این تیم قرارداد امضا کردند. رسول حتیبی. به توافق رسیدند و باز هم هدایت این تیم را به سرمربی سابق سپردند، توافقی که با توجه به حکم حتیبی به پرداخت خسارت یک میلیاردی آلومینیوم و بدهی او به باشگاه، کار سختی به نظر نمی رسید!

حالا بعد از یک فصل سخت که بالاخره اراکی با بازگشت حتیبی حضور خود را در لیگ برتر تثبیت کرد، تیم آلومینیوم در این فصل با انگیزه ای مضاعف در حد یک مدعی ظاهر شد و حتی در مقاطعی صدرنشین جدول شد. اعلام وصول.

با این حال تیم خطیبی پس از باخت سنگین 3 بر یک مقابل صنعت نفت آبادان، رکوردهایی مانند 11 هفته شکست ناپذیری و بهترین خط دفاعی لیگ بیست و یکم را به نام خود ثبت کرد و مورد خوشحالی بسیاری از اهالی فوتبال قرار گرفت. سناریوی ناکامی تا آخرین پیروزی اراکی به بیش از سه ماه پیش یعنی در هفته نهم مقابل فجر سپاسی برمی گردد و اراکی با اینکه در ابتدای فصل خوش درخشید اما در هفته های اخیر بسیار ناامید کننده است تا جایی که شاگردان حتیبی در این هفته موفق شده اند. در 13 بازی اخیر خود فقط 7 امتیاز کسب کرده است.


چرا جدایی با توافق!

اما پس از 4 شکست در 5 بازی اخیر، اعتراض ها به عملکرد رسول خطیبی بالا گرفته و پیش بینی می شود که در نهایت او توسط لیدر آلومینیوم برکنار شود، البته این باشگاه در بیانیه رسمی خود به جای اخراج یا اخراج از عبارت مذاکره استفاده می کند. محرابی، مدیرعامل آلومینیوم نیز گفت: با توجه به نتایج ضعیف اخیری که داشتیم و جلساتی که در هیئت مدیره انجام شد، تصمیم گرفتیم از رسول خطیبی دعوت و با وی صحبت کنیم و در نهایت نظر اعضا در هیئت مدیره. «ما مجبور شدیم با توافق تماس خود را با او قطع کنیم.

اما چرا «جدایی با رضایت دوجانبه»؟ به نظر می رسد مدیران باشگاه آلومینیوم در اقدامی عجولانه و شاید به دلیل نتایج شاگردان حتیبی در هفته های ابتدایی لیگ، قرارداد او را برای فصل آینده به میزان قابل توجهی تمدید کردند که طبق برخی گمانه زنی ها 6 میلیارد تومان بود. در جریان جدایی حتیبی تایید شد و در عین حال مانع اصلی قطع رابطه اختلاف نظر یا بهتر است بگوییم اخراج حتیبی بود.

اما در نهایت حتیبی تمام حقوق و پاداش فصل جاری خود را مطالبه کرد و توافق شد که اراکی از برخی مطالبات قرارداد فصل آینده جدا شود، موضوعی که در بیانیه رسمی باشگاه منعکس شد: «رسول حتیبی مبلغی را پرداخت کرد. مبلغ قابل توجهی از قرارداد او برای کارگران زحمتکش آلومینیوم و هواداران محترم باشگاه است.”

رجاییان یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم اراک درباره جدایی رسول خطیبی از این تیم گفت: خطیبی برای این فصل قرارداد کامل و برای فصل آینده با این باشگاه قرارداد داشت. فصل او نیز به طور کامل پرداخت می شود.

این در حالی است که هنوز نکات مهم درباره قرارداد حتیبی و حجم آن در فصل جاری و آینده مشخص نیست و مدیران باشگاه آلومینیوم در این باره پاسخی برای هواداران و افکار عمومی ندارند. مبلغ قرارداد خطیبی دقیقا چقدر است و بخشش هواداران و کارگران ایرالکو چقدر است؟!

اما بلافاصله پس از جدایی حتیبی از اراک، مهدی رحمتی سرمربی سابق شهرهدی با سابقه کوتاه و سابقه مربیگری نسبتا کمی با مدیران این باشگاه به توافق رسید و هدایت آلومینیوم را برعهده گرفت. صمد مرفاوی که از او به عنوان یکی از گزینه های اصلی جانشینی حتیبی یاد می شد، در گفت و گو با یکی از رسانه های ورزشی، اظهارات قابل تاملی را در خصوص مذاکرات خود با هیات مدیره باشگاه آلومینیوم بیان کرد که برخی از آنها را در ادامه می خوانید. :


می گفتند اگر به کارخانه فشار نمی آوردند سرمربی تیم می شدی


مرفاوی: وقتی به اراک رسیدم متوجه شدم باشگاه قبل از من با مهدی رحمتی صحبت کرده و بعد از من با سیروس پورموسوی صحبت خواهد کرد. جلسه من با باشگاه ساعت 11 بود و به من گفتند کار شما تمام شده و اگر فشاری از طرف کارخانه به اعضای هیئت مدیره وارد نشود، سرمربی تیم می شوید.

وقتی به تهران آمدم متوجه شدم باشگاه مهدی رحمتی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است. من به این انتخاب احترام می گذارم و برای تیم آرزوی موفقیت می کنم. اما اگر می دانستم باشگاه در یک روز با سه مربی صحبت می کند، اصلا به اراک نمی رفتم.


به من گفتند نقطه ضعفت این است که آدم سالمی هستی.


مرفاوی: اینها مدیران فوتبال ما هستند و به همین دلیل فوتبال ما پیشرفت نمی کند. خوب اگر قرار است از کارخانه یا از بالا برای انتخاب سرمربی پرس بزنند چرا ما را دعوت کردید و چرا مثل آن بالا اول تیم را هدایت نمی کنید؟ در جلسه هیئت مدیره به من گفتند شما نقطه ضعفی دارید. منتظر بودم نقطه ضعفم به من بگویند و آماده بودم که به من گفتند تو خیلی آدم سالمی هستی! این را یکی از اعضای هیئت مدیره به من گفت و بقیه هم تایید کردند. پس این به من چه گفت؟ خب، دفعه بعد که باشگاهی به من زنگ بزند، سربند می بندم و می نویسم، من مربی لابی و کشتی هستم. فهمیدم برای سرمربی شدن باید عوضی باشم!

در ابتدای فصل یکی از گزینه های مربیگری باشگاه آلومینیوم اراک بودم که رد شدم و در نهایت باشگاه رسول حتیبی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. نمی خواهم به تجربه فوتبالی ام اشاره کنم. در ابتدای فصل رئیس هیئت مدیره به من گفت برنامه شما کاملاً جامع است اما فوتبال ایران جای افراد سالم نیست. از این بابت ناراحت شدم. یعنی فوتبال ایران جای افراد سالم نیست. اینو نگو.

باشگاه هم با من عکس گرفت. هم مهدی رحمتی و هم سیروس پورموسوی یکی از این عکس ها را در اختیار رسانه ها قرار دادند. قرار نبود سرمربی تیم آلومینیوم اراک باشم اما باز هم می گویم که می خواهم به اطلاع برسانم در همان روز باشگاه با دو مربی دیگر صحبت خواهد کرد و در آن صورت به اراک نمی رفتم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید