مدیران مدارس باید انقلابی و خوش سلیقه باشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اترک شیروان توسط دولت اسماعیل زاده فرماندار شیروان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: در انتخاب مدیران مدارس برای سال تحصیلی آینده انقلابی با سبک و صاحب برنامه با مردم، باید ملاک انتخاب باشد.

اسماعیل زاده خواستار بهترین ساماندهی معلمان مدارس و بهترین راهنمای تحصیلی دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش شد و افزود: باید تلاش شود تا کتاب های درسی دانش آموزان توسط معلمان متخصص در مدارس تدریس شود.

وی تاکید کرد: درصد حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شیروان با میانگین کشوری و استانی فاصله کمی دارد، بنابراین آموزش و پرورش شیروان باید با برنامه‌ریزی و تدابیری کمک کند تا دانش‌آموزان مستعد بیشتری هدفمند شوند. دانشکده ها.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در فصل بهار ارائه کرد و گفت: 16 مدرسه در شهرستان شیروان با مدیریت 100 درصدی هیئت امناء و با همکاری انجمن اولیا و مربیان اداره می شود. و معلمان این مدارس

فرامرز شجاعی با اشاره به افزایش 15 درصدی شهریه مدارس هیات امناء در سال آینده، افزود: اعضای شورای آموزشی شهرستان همه ساله و قبل از پایان سال تحصیلی جدید.

وی افزود: مدارس امنایی می توانند 10 درصد ظرفیت ثبت نام خود را به دانش آموزان دارای معلولیت اختصاص دهند و همچنین با نظر هیأت امنا تا سقف 40 درصد از دانش آموزان را با 50 درصد تخفیف در شهریه ثبت نام کنند.

شجاعی از تمامی مدیران مدارس خواست تا به جای پرداخت هزینه های کلان از فضای اردوی دانش آموزی در شیروان برای اجاره پذیرایی و سالن برای برنامه های اردویی، جشن فارغ التحصیلی، جشن و … استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان از اختصاص 180 میلیون تن اعتبار برای تهیه و نصب 7 چمن مصنوعی مدارس عادی و حاشیه شهر تا اول مهرماه امسال خبر داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شیروان گفت: مدیران مدارس عادی می توانند 70 درصد نیروی مورد نیاز خود را برای تدریس در مدارس تحت سرپرستی خود شخصاً انتخاب کنند.

مظفر نادری همچنین از فعالیت های فوق برنامه برای جبران عقب ماندگی تحصیلی بازمانده از تحصیل خبر داد.

یحیی محمد عباسی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: مدیران مدارس باید از شهریه های تعیین شده برای برگزاری اردوها و فعالیت های فوق برنامه استفاده کنند و از دریافت هزینه های اردوی جداگانه خودداری کنند.

زهرا نوری معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شیروان از واگذاری 9 ساختمان به مدارس عشایری این شهرستان خبر داد.

حجت پیرایش معاون اداری و معاونت آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز گفت: مدیران مدارس باید شهریه های دریافتی از والدین را با توجه به موضوعاتی که آموزش و پرورش تعیین می کند هزینه کنند.

جعفر صابری زوارم مدیر هنرستان فنی حرفه ای شهید علی تقویان نیز گفت: آموزش مانند نسیمی برای انسان است که در صورت بی توجهی به آن مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می شود.

وی خواستار توجه بیشتر به آموزش و پرورش در مدارس عادی و حاشیه ای شهرستان نسبت به گذشته شد و افزود: مدارس استثنایی باید از مدارس عادی و حاشیه ای به عنوان مدارس معین حمایت کنند.

در ادامه سایر اعضای شورای آموزش و پرورش شیروان پیشنهادات خود را ارائه و دستورات لازم به تایید کلیه اعضای حاضر رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید