مدیرعامل استقلال: شاهد چه رفتاری هستیم!

مدیرعامل استقلال: شاهد چه رفتاری هستیم!

حضور تعدادی از تماشاگران اراکی در حاشیه دیدار استقلال و آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی این شهر فرهاد مجیدی را به اعتراض برانگیخت. محمد مومنی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و بازیکن سابق این تیم در خصوص حواشی بازی استقلال در اراک، تصمیم هیات تجدیدنظر و انتقادات از بازی استقلال مقابل آلومینیوم در روزهای اخیر اظهاراتی را مطرح کرد:

عصبانیت فرهاد مجیدی و سرمربی استقلال از حضور تماشاگران در ورزشگاه اراک چطور؟

طبق قوانین و مقررات، مسئولیت ایجاد امنیت و رعایت قوانین مربوط به پروتکل های کرونا بر عهده تیم میزبان است. در واقع میزبان باید از این طریق میهمان نوازی خود را ثابت کند و در احراز شرایطی که سازمان لیگ برای مسابقه در نظر گرفته است، با این شرایط مراقب سلامتی حاضران در تیم میهمان باشد.

به نظر شما وظیفه نماینده سازمان لیگ انجام این کارها بود؟

وقتی سازمان لیگ نماینده خود را به شهرستان ها می فرستد همه چیز باید زیر نظر این فرد باشد. این قانون در سراسر کشور به طور یکسان اعمال می شود. اما چراغ قرمز فقط برای تهرانی هاست که پشتش بایستند و دلتنگ بقیه! چراغ قرمز در سراسر ایران مهم است. از رئیس و زیردستان همه باید پشت چراغ قرمز بایستند. قوانین برای میزبان یا میهمان اهمیتی ندارد.

چه انتظاری یا انتظاری از سازمان لیگ داشتید؟

انتظار ما اجرای قانون است. متاسفانه برخی از دوستان در اجرای قانون تنبلی می کنند و این به تیم ها آسیب می زند. او کل سیستم و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را زیر سوال می برد. این اتفاقات اعتبار و اعتماد به سازمان لیگ را از بین می برد.

شنیده اید که بیژن طاهری مدعی شده بیشترین حرف های رکیک را به اعضای تیم استقلال در ورزشگاه اراک نسبت داده اند؟

این رفتاری است که ما شاهد آن هستیم! ما باید فرهنگ ورزشی خود را در ورزشگاه حفظ کنیم. مهم نیست. ما همچنین می توانیم چهار نفر از رهبران خود را بیاوریم تا کل ورزشگاه را خراب کنیم. تیم فوتبال اراک کجا بود؟ با این همه تجربه نمی دانند قوانین چیست؟ آیا قانون فقط برای تهرانی هاست؟ آیا قانون فقط برای استقلال است؟

پس از تساوی استقلال در اراک انتقاداتی به بازی استقلال مطرح شد. میدونی؟

آره! میخواستم بگم دوستان کاسه داغتر از سوپ نباشه. استقلال آرام است و همچنان در صدر جدول است. خیلی ها به من نامه می نویسند و می گویند این بازی استقلال آنها نیست، اما دوستان، این را سرمربی و مدیریت باشگاه باید تشخیص دهد نه شما. البته درست است که هواداران و پیشکسوتان نظر خودشان را دارند اما گاهی باید به جای اینکه خوب بازی کنی و دستت پر باشد به نتیجه فکر کنی. از دوستان می خواهم سخاوتمند باشند. حفره هایی در رشد استقلال می بینیم.

از عملکرد استقلال راضی بودی؟

وقتی بیرون می روید و یک امتیاز می گیرید و برای بردن به خانه می روید، این خودش یک پیروزی است. یعنی قطعا ظرفیت پیشرفت و کسب عنوان قهرمانی را دارید. علاوه بر این، وقتی تیمی نمی‌بازد و اینقدر گل می‌زند، به این معناست که استراتژی گل نزدن را به درستی اجرا کرده است. نمی توان یک شبه گلی را از دست داد و در هر بازی چهار گل زد. این تیم در حال رشد است.

چرا پیشکسوتان مثل شما فکر نمی کنند؟

متاسفانه عده ای بر این نظرات کارشناسی تاثیر می گذارند و حرف هایی می زنند که گاهی دل هواداران را می لرزاند. به هواداران دو آتشه استقلال توصیه می کنم مراقب باشند این مسائل از کجا می آید. البته پیشکسوتان محترم نظر درستی دارند اما از آنها می خواهم که به تیم هم کمک کنند. اگر راه حلی دارند پیشنهاد کنند. نقد و تهمت استقلال هنر اینطور نیست. این تیم نه مال ماست و نه مال ما. فردا ممکن است پیشکسوتی که از استقلال انتقاد می کند، همه کاره شود، پس به فکر آینده خودمان باشیم.

آیا از تصمیم کمیسیون استیناف خبری هست؟

من صحبت های آقای قاضی را شنیدم. او واقعاً داور فوتبال ایران است. هرکی مشکل داره اول به آقای قاضی زنگ بزنه. او یک مدیر فوتبال است و باید به او احترام بگذاریم. ما همیشه درخواست تجدید نظر از سوی هیئت استیناف را دوست نداریم. باید بپذیریم که برخی از افراد در چنین کمیته هایی سعی می کنند بدون تعصب در فوتبال عادلانه رفتار کنند، اما در عین حال هستند کسانی که در این موضوع دخالت نمی کنند و فقط می خواهند آرامش هیئت تجدیدنظر را به هم بزنند. ما باید روی عدالت تمرکز کنیم، با هم کار کنیم و سعی کنیم فوتبالمان را از خودمحوری دور نگه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید