جنجال رفتاری آمریکا در مذاکرات وین

ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800470

روزنامه ایران در گزارشی نوشت: «گروه کاری تدابیر اجرایی»، سومین کارگروه پیش بینی شده در مذاکرات وین، چهارشنبه شب تشکیل جلسه داد و کارشناسان هیئت های حاضر در مذاکرات، پیشرفت های انجام شده را ارزیابی کردند و موضوعات مرتبط را در حیطه وظایف خود بررسی کردند. توجه داشته باشید. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی انتشار یادداشتی در روز 25 دی ماه در روزنامه ایران به قلم محمد گادری، تحلیلگر مسائل بین الملل، می خوانیم: روندی امیدوارکننده در مذاکرات تاکنون وجود دارد. بدون شک تشکیل این کارگروه حاصل فعالیت ها و ابتکارات مجدانه تیم مذاکره کننده ایرانی در روند مذاکرات است که البته به دلیل بهانه گیری ها و بی مسئولیتی طرف غربی مذاکرات همچنان کند است.

جدای از بی مسئولیتی که در تغییر مکرر نمایندگان سه کشور اروپایی در مذاکرات و خروج تصادفی از جلسات آنها به چشم می خورد، یکی دیگر از دلایل عمده کندی روند گفت وگو را باید در تضادهای رفتاری آمریکایی ها جستجو کرد.

نمونه بارز این جنجال ها را می توان در نامه 110 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به جو بایدن دید که مذاکرات وین را بی نتیجه خوانده و از وی خواسته اند نمایندگان خود را از وین خارج کند. نامه ای که توسط مایکل مک کال، یکی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده و با امضای 109 قانونگذار دیگر، علیرغم اعلام یک بازی جدید آمریکا برای کسب امتیاز از طریق فشارهای سیاسی و رسانه ای، در واقع منعکس کننده آن است. رئیس جمهور برخلاف ادعای خود هیچ اختیاری برای انجام وظایف خود ندارد.

به ویژه در این نامه روشن می شود که دلیل اصلی تاخیر در مذاکرات این است که مقامات و رسانه های اروپایی و آمریکایی مدام ایران را به این موضوع متهم می کنند و با سناریوهای مختلف عملیات روانی مانند اصرار بر کمبود وقت، تلاش می کنند ایران را تحت سلطه خود درآورند. . .

از زمان آغاز دور جدید مذاکرات، دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا تلاش کردند تا با اعمال فشار روانی بر تیم مذاکره‌کننده ایران ضمن اجتناب از پذیرش مسئولیت‌ها و تعهدات، اراده سیاسی خود را بر ایران تحمیل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید