مدیرکل راه تهران: فرصت ثبت نام مجدد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن تهران در شهرک جدید ایوانکی / تا 10 تیرماه مهیا است.

مدیرکل راه تهران: فرصت ثبت نام مجدد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن تهران در شهرک جدید ایوانکی / تا 10 تیرماه مهیا است.

روز جدید مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام مجدد از داوطلبان نهضت ملی مسکن وجود دارد و این امر تا 10 تیرماه ادامه دارد. داوطلبان با پروژه ها آشنا می شوند.

خلیل موهبت گفت: از روز چهارشنبه ۲۴ تیرماه شرایط ثبت نام یا ویرایش اطلاعات در شهر جدید ایوانکی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران فراهم شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: در این مرحله از ثبت نام در شهرهای دارای ظرفیت برخی استان ها، در شهر جدید ایوانکی استان تهران ظرفیت خالی است. متقاضیان با سامانه طرح کمک مسکن به نشانی saman.mrud.ir تماس حاصل نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در ایوانکی زمین به صورت ملکی واگذار می شود، گفت: به متقاضیان در قالب گروه های دو نفره زمین واگذار می شود که بتوانند ویلا بسازند. در واقع ساخت و ساز به عهده خود متقاضیان می باشد که مزیت محسوب می شود. در ایوانکی انواع واحدهای مسکونی ویلایی هستند.

به گزارش «محبت خواه»، تنها شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و شهرهای پاکدشت و رباط کریم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران در نظر گرفته شده است و ظرفیت در چهار شهر مذکور تکمیل شده است. مرحله ثبت نام فقط در ایوانکی امکان پذیر است.

وی در خصوص تخصیص متقاضیانی که هنوز پیامک برای آنها ارسال نشده است، گفت: در تمامی شهرستان های استان تهران از جمله پیشوا، کرچک، دماوند، فیروزکو، پاکدشت و رباط کریم زمین اختصاص یافته است. مراحل عضویت در حوزه مشاور تکمیل شده است. برای شروع پروژه ها قبلا با پیمانکاران و انبوه سازان قرارداد بسته ایم. بلافاصله پس از راه اندازی، ثبت نام کنندگان در جریان پروژه ها قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و عرضه مسکن مصوب 26 مرداد 1400، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال را در برنامه خود قرار داده است که حدود 5.4 میلیون نفر ثبت نام کرده اند. برای این طرح که 3.6 میلیون آن تصویب شده است. در 24 تیر 1401 ثبت نام مجدد در 40 شهر از چهار استان گیلان، هرمزگان، بوشهر و سمنان آغاز شد و تا 10 تیرماه ادامه دارد. ثبت نام در سامانه طرح های حمایتی جامع مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می شود.

کل واحدهای پروژه مذکور تا 24 تیر 1401 بالغ بر یک میلیون و 383 هزار و 513 واحد می باشد. از این تعداد 954 هزار و 238 عدد. در دست ساخت هستند و 429 هزار و 275 عدد. تکمیل می شوند. زمین برای ساخت یک میلیون و 535 هزار و 276 واحد ایمن شده است. 507 هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح کردند و 290 هزار نفر نیز برای انعقاد قرارداد و دریافت امداد به بانک مسکن معرفی شدند. با 91000 نفر قرارداد بسته شد و در واقع اولین اقساط را در سایت دریافت کردند. بر اساس آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع در سایت های نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 750 هزار تومان و مدت اجرای پروژه از 18 تا 24 ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید