مدیریت زباله راه حل مقابله با افزایش سگ های ولگرد است


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886288

کهرم با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند راهکار مقابله با افزایش سگ های ولگرد است، گفت: شهرداری موظف به جمع آوری سگ های ولگرد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با اشاره به معضل سگ گردانی در کشور گفت: این معضل چند سالی است که محیط زیست را تهدید کرده و مردم نیز نقش بسیار مهمی در حفاظت از گونه های زیست محیطی ایفا می کنند.

وی افزود: علاوه بر این سازمان حفاظت محیط زیست خود قادر به جمع آوری سگ ها از شهرها نیست اما شهرداری باید در این زمینه یاور محیط زیست باشد.

این کارشناس محیط زیست با تاکید بر اینکه مشکل سگ گردانی به یک بحران تبدیل شده و روز به روز بر تعداد سگ های ولگرد در شهرها و روستاها افزوده می شود، گفت: سگ های ولگرد قطعا منشا تولیدی دارند و عقیم سازی سگ ها راه حلی نیست. شهرداری باید مدیریت مناسب برای برخورد با سگ ها اقدامات لازم را انجام دهد.

کهرم تصریح کرد: سگ گردانی امنیت، آرامش و آسایش مردم را می گیرد و پلیس باید با متخلفان این معضل برخورد کند چرا که سگ گردانی جدا از سلب امنیت مردم باعث شیوع بیماری ها در جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پسماند ساده ترین راه برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد و ولگرد است، خاطرنشان کرد: زمانی که غذا از طریق زباله در اختیار سگ ها قرار می گیرد، تعداد تکثیر سگ ها افزایش می یابد و این امر طبیعت و محیط زیست را تهدید می کند.

این کارشناس زیست محیطی یادآور شد: البته برخی از افراد برای نگهبانی از سگ استفاده می کنند و همین امر باعث شده این حیوانات به دلیل عملکرد سگ ها تکثیر و افزایش پیدا کنند.

کهرام تصریح کرد: سگ ها در محیط های شهری هم به مردم و هم به خودشان آسیب می رسانند بنابراین مسئولان باید برای برخورد با سگ های ولگرد اقدامات عاجل انجام دهند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما از سگ ها به خوبی مراقبت نمی شود و حتی سگ های خودی عامل اصلی سگ های ولگرد هستند و با غذا دادن به زباله سگ ها این حیوانات به معضلی برای محیط زیست تبدیل می شوند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید