مذاکرات سازنده نیازمند جدیت و انعطاف آمریکاست


ساعت: 22:22
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880938

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای عمانی خود، مذاکرات سازنده را منوط به جدیت، ابتکار و انعطاف آمریکا دانست و گفت: ایران برای دستیابی به یک توافق قوی و باثبات جدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان درباره برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه در صحنه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها تبادل نظر کرد.

وزرای امور خارجه اخیرا (دوم تیرماه) در گفت و گوی تلفنی آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم ها را بررسی کردند. امیر عبداللهیان همزمان با مذاکرات دوحه برای لغو تحریم‌هایی که عمان نیز برای میزبانی این مذاکرات پیشنهاد داده بود، اعلام کرد.

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی امروز، مذاکرات سازنده را در گرو جدیت، ابتکار و انعطاف طرف آمریکایی دانست و بر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافقی باثبات و قوی تاکید کرد.

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در این گفتگوی تلفنی بر دیدگاه کشورش مبنی بر لزوم دستیابی به نتیجه و توافق نهایی در مذاکرات تاکید کرد و افزود: عمان همواره از توافق در مذاکرات و تحقق خواسته های برحق ایران حمایت می کند.

به گزارش فارس، مذاکرات دوحه پس از سه ماه و نیم وقفه پس از مذاکرات وین، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 7 و 8 تیرماه بین ایران و آمریکا به صورت غیر مستقیم و با کمک انریکه مورا برگزار شد. علی باقری ارشد مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به دوحه سفر کرد. البته در این مدت انتقال پیام ها از طریق انریکه مورا، جوزپ بورل و برخی وزرای خارجه اروپا و منطقه بین ایران و آمریکا ادامه داشت تا اینکه بورل به تهران سفر کرد و پس از توافق تصمیم گرفت از سرگیری مذاکرات، که در نهایت مذاکرات در دوحه انجام شد.

پس از پایان مذاکرات، ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظرات و پیشنهادات عملیاتی ایران در خصوص باقیمانده‌های برجام و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرده و گفت: در خصوص تداوم برجام. جاده و مرحله بعدی مذاکرات، باقری و مورا در تماس هستند، خواهند بود.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته به خبرنگاران گفت: زمان و مکان مذاکرات بعدی ما و انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید