مراسم فاطمیه باید سرشار از وحدت باشد/ نیازمند جهاد سازندگی در روستاهای مازندران هستیم.

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792777

محمد بکیر محمدی لائینی با تاکید بر اینکه جلسات فاطمیه باید مملو از سخنرانی های وحدت آفرین باشد، گفت: باید از این شادی های زودگذر گذشت و حرمت ایام فاطمیه را حفظ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در نماز جمعه ساری با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: ایام فاطمیه را حفظ کنید.

وی از ایام فاطمیه به عنوان یک فرصت یاد کرد و افزود: در این ایام باید با عزاداری، خواندن عبادت حضرت زهرا(س) حتی در خانه و خانواده، برپایی مجالس روضه، ارادت خود را به آن حضرت نشان دهیم و درب منزل را بپوشانیم. خانه هایی با رنگ سیاه.”

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روز حمل و نقل، بر توجه به صنعت حمل و نقل در استان تاکید کرد و گفت: مازندران به گردشگری حساب شده، منضبط و پیشرفته نیاز دارد.

محمدی لائینی حمل و نقل را بزرگترین گام در توسعه دانست و ادامه داد: زیرساخت های مناسب جاده ای در استان نیازمند تقویت است.

محمدی لائینی توسعه زیرساخت ها در روستاها را ضروری دانست و ادامه داد: برای توجه به وضعیت روستاها در کشور و استان نیازمند جهاد سازندگی هستیم و راه های روستایی و اصلی استان نیازمند روکش و آسفالت مناسب است. .

وی سالروز شهادت شهید مفتک و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و گفت: شهید مفتک بیشترین تلاش را برای وحدت حوزه و دانشگاه انجام داد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه 27 هازار روز جهانی عاری از خشونت و افراط است، از سخنان یکی از علمای اهل سنت انتقاد کرد و گفت: سخنان ایشان غیرمنطقی و کذب بوده و بیان این سخنان در عصر کنونی است. نشانه ای برای آن «کسی که گاهشماری و گفتار صحیح را نمی دانست.

خطیب رهبر مازندران با تاکید بر وحدت شیعه و سنی گفت: بسیاری از علمای اهل سنت نیز به سخنان نسنجیده یکی از علما پرداخته اند و باید مراقب باشیم که در دام شیعیان انگلیسی یا اهل سنت آمریکا نیفتیم. زیرا کشور و جهان عاری از خشونت و افراط گرایی باشد.

امام جمعه ساری بر وحدت تاکید کرد و گفت: باید هوشمندی انقلابی خود را نشان دهیم و اگر وحدت حوزه و دانشگاه حفظ شود در سایر بخشها نیز شاهد وحدت خواهیم بود و جلسات فاطمیه باید مملو از سخنرانی های وحدت آفرین باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید