مراسم 171 امین سالگرد شهادت امیرکبیر در اراک برگزار می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمدعلی آقازیارتی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه سالگرد شهادت امیرکبیر گفت: ویژه برنامه یکصد و هفتاد و یکمین سالگرد شهادت امیرکبیر توسط هیئت امنای خانه امیرکبیر، شورای روستای هزاوه و با حضور همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روستای هزاوه، فرماندار و بخشدار. اراک مرکزی ساعت 14:30 روز سه شنبه 29 دی ماه 1401 برگزار می شود.

رئیس اداره میراث، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک با بیان اینکه اولین مراسم بزرگداشت شهادت امیرکبیر در 29 آذرماه 1396 در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد و از آن زمان تاکنون این مراسم هر ساله در اراک برگزار می شود، افزود: همچنین روز سه شنبه 29 آذرماه از ساعت 14:30 الی 17 در فرهنگسرای شهر واقع در شهرک صنعتی اراک برگزار می شود و این مراسم شامل برنامه های متنوعی از جمله اجرای ورزش باستانی، اجرای موسیقی سنتی و سخنرانی استاندار مرکزی خواهد بود. .

آقا زیارتی افزود: میرزا محمدتقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر یکی از صدراعظم دربار ناصر است که با وجود دوره کوتاه صدارتش که کمتر از چهار سال بود، توانست تحول عظیمی در ایران ایجاد کند و احیا کند. ثروت و عزت کشور که طعم استعمار و استکبار جهانی را خورده است. مرد بلند قامت تاریخ ایران در 39 ماه رهبری درخشان خود منشأ الطاف بسیاری در کشور شده است و از این رو نام و آوازه او همچنان شنیده و شنیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیرکبیر از مشاهیر ایران بود که در مبارزه با استعمار انگلیس نقش بسزایی داشت. مردی که به مدد عقل و استقامت خدادادی خود به موفقیت ها و اصلاحات خود در ایران دست یافت و اکنون در کنار بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان در اتاقی که درب آن به بارگاه امام حسین باز می شود آرمیده است. مانند ).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید