مراکز تزریق واکسن تا پایان اردیبهشت دایر است / واکسیناسیون تاج در کرمانشاه تعطیل نمی شود


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837992

سارا شاه آبادی گفت: مراکز واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه تعطیل نیست و عملیات واکسیناسیون در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان ها انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی به مرصادنیوز گفت: خوشبختانه این روزها تعداد بستری ها و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب کاهش چشمگیری داشته است و دلیل این کاهش بی شک واکسیناسیون عمومی علیه این بیماری است.

معاون فنی معاونت بهداشتی استان کرمانشاه افزود: البته تزریق تاج یادآوری می تواند به کاهش این امر کمک کند، زیرا حدود 4 تا 6 ماه پس از تزریق آخرین واکسن، ایمنی ناشی از تزریق در بدن کاهش می یابد و در صورت تزریق نکردن یادآوری، در طول دوره در فصول سرد، ممکن است بروز بیماری دوباره افزایش یابد.

شاه آبادی گفت: بر همین اساس توصیه اکید داریم افراد بالای 18 سال اگر سه ماه از تزریق دوم می گذرد برای بار سوم و افراد بالای 80 سال و مبتلایان به بیماری های زمینه ای اگر 4 تا 6 ماه از تزریق سوم می گذرند تزریق کنند. آنها باید چهارمین دوز را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری را در بدن خود ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی نوبت اول و دوم واکسیناسیون در استان و کاهش زمان ارجاع، مراکز جامع واکسیناسیون تعطیل شده و تنها چهار مرکز در کرمانشاه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری دایر خواهند بود. سال

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: هم اکنون مرکز 9 روز حافظیه، مرکز آموزشی خیابان منزه، دانشکده پزشکی بیمارستان فارابی و مرکز امام علی (ع) جهاد در حال واکسینه شدن هستند.

وی افزود: این مراکز تا پایان اردیبهشت ماه فعال هستند اما با تعطیلی این مراکز، واکسیناسیون کرونا تعطیل نمی شود و عملیات واکسیناسیون در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشت شهری انجام می شود.

شاه آبادی بیان گفت: روستائیانی که خواهان واکسن تاج هستند می توانند به مراکز بهداشتی درمانی و در شهرستان ها به نزدیک ترین پایگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید