مراکز حساس باید تا شروع فصل گرما مجهز به برق اضطراری باشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الایمه استاندار مرکزی در جلسه ستاد پدافند غیرعامل با محوریت پیک بار مصرف برق گفت: با توجه به شروع روزهای گرم و افزایش مصرف انرژی در مناطق مختلف، ضروری است به ویژه دستگاه های اجرایی استان باید در دستور کار قرار گیرند.

وی گفت: اهمیت صنعت برق با تامین یکی از مهمترین زیرساخت های مورد نیاز برای ارتقای کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی و اجرای شعار سال تولید بر اساس دانش و اشتغال زایی غیر قابل انکار است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مراکز حساس تا ابتدای بحران به سامانه های برق اضطراری مجهز می شوند، گفت: راهبرد پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در زمان بحران با استفاده از تدابیر مدیریتی است که حکم می کند همیشه با بحران مقابله کنیم. فصل کاملا آماده باشید


نیاز به برق مصرفی در فصل گرما در استان مرکزی 1350 مگاوات است

رئیس شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بر اهمیت حفاظت غیرعامل تاکید کرد و گفت: با وجود آشنایی سازمان ها و دستگاه های اجرایی با اصول و ضوابط پدافند غیرعامل نمی توان گفت که همه اقشار جامعه آگاهی کامل دارند. of this category در این راستا با فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه از طریق رسانه های عمومی نیازمند برنامه ریزی های جامع و مدون هستیم.

محمودی با بیان اینکه ما در حوزه برق وظایف سنگینی داریم، گفت: برق زیرساخت ترین انرژی است و نمی توانیم حتی یک لحظه بدون برق زندگی کنیم، بنابراین دستورات وزارت نیرو در این زمینه باید توسط مردم به ویژه دستگاه ها اجرا شود. برخی سازمان ها و ادارات موظفند مصرف انرژی خود را تا 50 درصد در ساعات کاری و 90 درصد در ساعات غیر کاری کاهش دهند.

وی گفت: با هماهنگی استانداری مرکزی اکثر مراکز حساسی که وظیفه خدمات رسانی به مردم در زمان بحران را بر عهده دارند، دیزل ژنراتور را برای تامین برق اضطراری و سایر مراکز حساسی که در مابقی زمان فاقد ژنراتور هستند، تهیه کرده اند. تا اوج مصرف انرژی باید پیش بینی های لازم را انجام دهد.

محمودی با بیان اینکه 66 درصد برق مصرفی استان در بخش کشاورزی و صنعت است، بر لزوم مدیریت مصرف برق و مشارکت بیشتر آنها در طرح های کاهش پیک بار برق تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز به مصرف برق در فصل گرما در استان مرکزی 1350 مگاوات برآورد شده که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش می یابد، افزود: برای عبور از شرایط پیک مصرف، مدیریت مصرف این انرژی حیاتی بسیار ضروری است.

محمود با توجه به اینکه 350 مگاوات مصرف امسال مربوط به سیستم های سرمایشی است، افزود: لزوم مدیریت مصرف در استفاده از سیستم های سرمایشی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید