گاز رسانی به مهمترین مراکز تولید برق کشور در فصل زمستان

زمان: 17:45
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1774984

حداکثر تامین سوخت مایع نیروگاهها با اولویت در منطقه شمال شرقی ، حداکثر استفاده از نفت کوره در نیروگاهها و مدیریت تأمین گاز به مهمترین مراکز تولید برق کشور ، موضوعات اصلی مورد بحث در سومین نشست هماهنگی بود سوخت در زمستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شرکت ملی گاز ایران ، سومین نشست هماهنگی و برنامه ریزی برای تامین سوخت در فصل زمستان دیروز (17 مهر) با حضور مسئولان وزارت نفت و نیرو برای بررسی الگوی مصرف کشور برگزار شد. تامین کننده و مصرف کننده انرژی در کشور با حضور مجید چگنی ، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ، جلیل سالاری ، مدیرعامل شرکت ملی پالایش نفت ایران و کارکنان معاونت راهبردی حرارت و نماینده شرکت راه آهن برگزار شد. به

حداکثر تامین سوخت مایع نیروگاهها با اولویت در منطقه شمال شرقی ، حداکثر استفاده از نفت کوره در نیروگاهها و مدیریت تأمین گاز به مهمترین مراکز تولید برق کشور از موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست بود.

بر اساس این گزارش ، افزایش ظرفیت ناوگان راه آهن برای انتقال سوخت مایع به نیروگاه ها ، بررسی شرایط دمایی کشور و ارزیابی مصرف گاز طی 14 روز آینده از دیگر موضوعات مهم مورد بحث در این نشست بود. آنها در این زمینه توجه کردند.

به گزارش ایرنا ، وزیر نفت با بیان اینکه سال گذشته در برخی از روزهای فصل سرما به ویژه در استانهای شمالی و شمال شرقی کشور کسری گاز حدود 160 میلیون متر مکعب داشتیم ، گفت: که بین 8 تا 10 درصد ، در فصل سرما ما تا 200 میلیون متر مکعب در روز کسری گاز داریم ، بنابراین جلسات زمستانی را برای تحویل سوخت آغاز کردیم.

با این حال ، کمبود گاز در زمستان بسیار جدی است. در سالهای گذشته ، اگرچه گازرسانی به بخش داخلی دیگر به ویژه در استانهای شمالی انجام نمی شد ، اما نیروگاهها در زمستان برای کاهش عرضه گاز مشکل داشتند.

این موضوع به همراه راندمان پایین نیروگاه های کشور ، زنگ خطری برای قطع برق در زمستان است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید