مردم از مدیریت ضعیف/ فرسودگی کامیون های زباله در ازای دریافت بودجه شکایت دارند


ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895970

اهالی نیکشهری از تجمع زباله در معابر که سلامت را به خطر می اندازد و ظاهر شهر را مخدوش می کند گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، زباله گردی به ویژه توسط کسبه شهر، عادت ناخوشایندی است که سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد و نیازمند اقدام جدی برای فرهنگ سازی و اصلاح آن از سوی مردم و مسئولان است.

یکی از اهالی نیکشهری از تاخیر در جمع آوری زباله توسط شهرداری گلایه کرد و گفت: عدم جمع آوری زباله منجر به ایجاد بوی بد شده و قرار دادن کیسه های زباله و جمع آوری نکردن به موقع آنها باعث ایجاد حیوانات موذی شده است که اقدام به پاره کردن آنها کرده است. جدا از هم، که چهره محله را زشت می کرد.


یکی دیگر از شهروندان گفت: انباشت زباله در محلات باعث حضور سگ های ولگرد در اطراف سطل های زباله شده و موجب تشویش مردم شده است.

جمع آوری به موقع زباله بستگی به بودجه دارد

سید اکبر بن یکی از اعضای شورای شهر نیکشهر گفت: برای جمع آوری زباله ها، شهر را به چند قسمت تقسیم کرده ایم و هر ماشین جمع آوری زباله مسئولیت بخشی از شهر را بر عهده دارد.

وی در خصوص گلایه مردم از عدم جمع آوری به موقع زباله افزود: شهرداری نیکشهر دارای سه دستگاه کامیون جمع آوری زباله است و بودجه لازم برای خرید ماشین آلات جدید را ندارد، بنابراین زباله های خیابان های اصلی روزانه و زباله های محلات یک بار جمع آوری می شود. یک روز. بین

این مسئول ادامه داد: تاسیسات فرسوده و شهر بزرگ است. قصد داریم در کوتاه مدت زباله ها را جمع آوری کنیم و به خارج از شهر ببریم و در دراز مدت کارخانه جمع آوری زباله بسازیم.

وی گفت: برخی کسبه و دستفروشان معبر را مسدود می کنند و زباله در خیابان می ریزند، شهرداری چندین بار با متخلفان برخورد کرده و محل تجمع مناسبی برای دستفروشان ساخته است اما دستفروشان و پلیس همکاری نمی کنند.



عدم همکاری ادارات با شهرداری نیکشهر باعث انباشت زباله شد

ˈبنˈ خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته حدود 500 اخطار به شهروندان برای جمع آوری فاضلاب سرریز شده خانگی در خیابان داده ایم و نامه رسمی نیز به شبکه آبفای شهری و بهداشت و درمان ارسال کرده ایم اما تاکنون انجام شده است. به درستی انجام شده و شاید همکاری با شهرداری صورت نگیرد.

وی افزود: یکی از دلایل نشت پساب در کوچه ها و خیابان ها فرسوده بودن لوله های آب آب و فاضلاب و دلیل دیگر فاضلاب خانگی است که شبکه بهداشت و درمان وظیفه ردیابی آن را بر عهده دارد.

این عضو شورای شهر نیک شهر بیان کرد: با وجود اینکه تا حد امکان در شهر سیستم فاضلاب ایجاد کرده ایم اما این سیستم فقط برای حذف آب های سطحی مانند آب باران است اما شهروندان فاضلاب خانگی خود را به این سیستم ها می ریزند.

«بن» ابراز امیدواری کرد تا چند ماه آینده با تبدیل کارخانه سنگ شکن به منبع درآمدی برای شهروندان، ماشین آلات جمع آوری زباله های خانگی اضافه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید